پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۹۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
«ساغر شکسته»؛ یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تنبک، دف و سازهای کوبه‌ای سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

سخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است. 

همچنین اجراهای موسیقی ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» به شرح زیر است:
-گروه‌نوازی تنبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری
-همنوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه) 
-همنوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تنبک)، امیر طاهری (سه‌تار)
-تکنوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا
-همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تنبک)، حسین علیشاپور (آواز) 

شایان یزدی‌زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تنبک آغاز کرد و زیر نظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت. این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تنبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.
نظر شما