جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
ازسوي فرهنگسراي رسانه و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس
2 عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور جمعي از نويسندگان دفاع مقدس در فرهنگسراي رسانه رونمايي مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، در اين برنامه که با حضور جمعي از فرماندهان و نويسندگان دفاع مقدس برگزار مي‌شود ، کتاب «کندو کاوي پيرامون ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس» نوشته محمد و محسن حنيف و کتاب تاملي در زندگي نامه داستاني دفاع مقدس که به کوشش محمد قاسم فروغي جهرمي به رشته تحرير در آمده است، رونمايي مي‌شود.

کتاب تاملي در زندگينامه داستاني دفاع مقدس برگرفته شده از سلسله نشست‌هاي بررسي زندگي نامه داستاني است که در 4 فصل و با حضور علي رضا کمره‌اي، نصرت الله محمودزاده، علي موذني، محسن سليماني و مرجان فولادوند به چاپ رسيده است.

همچنين کتاب کندوکاوي پيرامون ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس شامل 4 فصل است که در آن به آسيب شناسي ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس، سير تحول ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس و داستان‌هاي برجسته جنگ پرداخته شده است.

اين مراسم روز يکشنبه 5 ارديبهشت ماه ساعت 10 در فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر (عج) ، ابتداي بلوار کشاورز ، جنب پايگاه انتقال خون ، پلاک 28 برگزار و حضور براي علاقمندان آزاد است.

در بخشي از کتاب کندوکاوي پيرامون ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس مي خوانيم: آسيب‌هاي ادبيات داستاني جنگ و دفاع مقدس متنوع بوده و مي‌توان در بخش‌هاي مختلفي چون آسيب هايي در حوزه کار نويسندگي، نقد، بازار نشر، سياستگذاري، حمايت‌ها و پژوهش طبقه بندي شود. هدف از آسيب شناسي، شناخت پيرايه ها و دميدن روح نوزايي و سرزندگي در اين گونه ادبي است . برخي از آسيب ها به اصطلاح بومي _ وطني بوده و به گونه خاص ادبيات دفاع مقدس بازمي گردد و برخي ديگر به کل ادبيات جنگ در جهان مربوط مي‌شود.

نظر شما