پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
رييس جمهور ونزوئلا از فيدل کاسترو رهبر کوبا و همچنين "اوو مورالس" رييس جمهور بوليوي براي ايجاد صفحه در توئيتر و آغاز نبرد ايدئولوژيک در تمامي صحنه‌ها دعوت کرد.

به گزارش شبکه ايران به نقل از  خبرگزاري رويترز "هوگو چاوز" رييس جمهور ونزوئلا که چهارشنبه گذشته به وب‌سايت اجتماعي توئيتر پيوسته بود از "فيدل کاسترو" رهبر کوبا و "اوو مورالس" رييس‌جمهور بوليوي براي عضويت در اين وب‌سايت دعوت به عمل آورد. وي که پس از دو روز توانسته 126هزار دنبال‌کننده را به صفحه خود اختصاص دهد اعلام کرد: پتانسيل اين است.. اين سرمايه‌داري نيست، اين سوسياليستي نيست، اين در چگونه استفاده کردن نهفته است."
وي که در مراسم بازديد از يک مرکز پرورش احشام به همراه مورالس حضور داشت با اعلام اينکه "من از اوو و فيدل دعوت مي‌کنم" از مورالس پرسيد: اوو تو در توئيتر حضور داري؟ و گفت: هر چه زودتر اوو را به توئيتر دعوت کنيد.


رييس‌جمهور ونزوئلا خطاب به کاسترو و مورالس گفت: از شما دعوت مي‌کنم که با هم وارد اين شبکه‌ها شويم تا در آنها پيغام ارسال و دريافت کنيم تا به مبارزه ايدئولوژيکي خود در تمام صحنه‌ها برويم، انقلاب در هر نقطه‌اي. چاوز به همراه مورالس و کاسترو متحدان اصلي در آمريکاي لاتين به شمار مي‌دوند که ديدگاهي انتقادي نسبت به آمريکا داشته و اين کشور را امپرياليسم توصيف مي‌کنند. وي در خصوص افزايش تعداد دنبال‌کنندگان خود در دومين پيام خود در توئيتر با تشکر از همراهان خود در اين صفحه اعلام داشته است: اين يک انفجار غيرمنتظره بود، متشکرم. چاوز با توصيف صفحه شخصي خود در توئيتر به عنوان "اسلحه سري"، اعلام کرده است که از زمان ايجاد اين صفحه در توئيتر و در دو روز گذشته 99 درصد پيام‌هايي که به او ارسال شده حاوي درود ، فکر و کلا بسيار خوب بوده‌اند. وي در عين حال از دريافت پيامهايي از سوي کساني که آنان را "قربانيان نفرت" توصيف کرد، خبر داد که وي را مورد انتقاد قرار داده و حتي به او ناسزا گفته‌اند اما در عين حال از آنها نيز قدرداني کرد. منتقدان چاوز او را به سانسور در اينترنت و پيروي از فيدل کاسترو متهم مي‌کنند، اتهامي که چاوز آن را رد کرده و مي‌گويد: ما کسي را به خاطر اينترنت مورد انتقاد قرار نمي‌دهيم، بلکه ما اينترنت را گسترش خواهيم داد.

نظر شما