شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت قطع يارانه داروهاي خارجي بيماران تالاسمي را شايعه‌اي بي‌اساس دانست و اعلام كرد: يارانه داروهاي وارادتي و توليد داخل بيماران تالاسمي به صورت يکسان پرداخت مي‌شود.

به گزارش "شهر"، دکتر احمد شيباني با بيان اين كه وظيفه و سياست معاونت غذا و دارو حمايت از توليد داروي داخلي است، تصريح كرد: با اين وجود، براي توجه و حمايت از بيماران تالاسمي يارانه داروي «دسفرال» (داروي وارداتي) و داروي «دسفوناک» (داروي توليد داخل) درحال حاضر به صورت يکسان پرداخت مي‌شود.

 

وي با اشاره به اين نکته که هر دارويي پس از توليد در داخل با يکسري واکنش‌هاي آگاهانه يا ناآگاهانه مواجه

مي شود، افزود: در ارتباط با داروي وارداتي بيماران تالاسمي که حجم زيادي از ارز را به خود اختصاص مي‌داد در مدت يکي دو سال اخير تلاش کرديم مشابه داخلي آن را با همان کيفيت توليد کنيم تا هم صرفه‌جويي ارزي کرده باشيم و هم از توليد داخل حمايت کنيم.

 

شيباني ادامه داد: پس از توليد  داروي مشابه خارجي در داخل همه متخصصان از جمله افراد آگاه و با تجربه انجمن تالاسمي درجلساتي با ما و شرکت توليدکننده بر کيفيت آن صحّه گذاشتند، ولي در عين حال براي رفاه حال بيماران تالاسمي هر دو داروي داخلي و خارجي در حال حاضر در بازار عرضه مي‌شود.

 

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با رد ادعاي فرانسوي بودن داروي «دسفوناک» اظهار كرد: «دسفوناک» از معاونت غذا و دارو مجوز توليد دارد، ولي شرکت سازنده آن تا زماني که خط توليد خود را آماده کند توليد محصول  را به يک شرکت فرانسوي داده است که اين رويه درهمه جاي دنيا معمول بوده و امر غيرقابل پذيرشي نيست.

نظر شما