شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۵۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: آندسته از مجازين آزمون دستياري كه در مهلت قانوني تعيين‌شده موفق به انتخاب رشته نشده‌اند، مي‌توانند روز سه‌شنبه 21 ارديبهشت‌ماه با مراجعه به سايت مركز سنجش ثبت‌نام نهايي خود را انجام دهند.

دكتر محمدعلي محققي در گفت‌و‌گو با خبرنگار "شهر" با اشاره به انتخاب رشته حدود 10 هزار داوطلب آزمون دستياري طي مدت قانوني مقرر از 5 تا 7 ارديبهشت، تصريح كرد: 21 ارديبهشت‌ماه به مدت 24 ساعت مقرر شده كه اين افراد اطلاعات ثبت‌شده خود را در صورت نياز ويرايش كنند و با هماهنگي‌هاي انجام‌شده فرصت مجددي هم در اختيار جاماندگان از انتخاب رشته قرار گرفته است كه صورت تمايل بتوانند براي ثبت انتخاب‌هاي خود اقدام كنند.

 

وي همچنين اعلام كرد: داوطلبان در فرصت ويرايش احتمالي مي‌توانند حتي تغيير رشته نيز داشته باشند.

 

محققي با اشاره به اين كه دقت مضاعف در طراحي سوالات آزمون دستياري، مراعات دقيق منابع به موازات رقابت فشرده داوطلبان و ... ارتقاي نمره در منطقه رقابتي را بدنبال داشته است، اذعان كرد: در ساير مناطق طيف نتايج حاصل نيز به تناسب سطح نمرات افزايش منطقي داشته است.

 

وي به حضور تعداد زيادي از كارورزان متأهل و داوطلبان مشمول استعدادهاي درخشان و رتبه‌هاي برتر دانشگاه‌ها در سي و هفتمين دوره آزمون دستياري اشاره كرد و گفت: اگرچه انتظار نتايج به مراتب بهتري مي‌رفت، اما با توجه به مجموع شرايط و بصورت بديهي موجب افزايش سطح نمرات و فشردگي هرچه بيشتر رقابت شده است.

 

به گفته معاون آموزشي وزير بهداشت، نمرات مكتسبه هر داوطلب در اين آزمون، محصول مجموع تلاش و صلاحيت‌هاي وي بوده است و در بيشتر موارد با ساير مولفه‌ها نظير نمره مكتسبه در مرحله اول، نمره آزمون پيش كارورزي هماهنگي داشته و در آينده نيز با معادل دوره پزشكي عمومي قابل مقايسه است، اگرچه با توجه به مستقل بودن مولفه‌هاي هر آزمون، اين انطباق الزامي نيست.

نظر شما