جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از مسوولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و دست‌اندركاران توليد و انتشار كتاب «دا»، مساله كتاب را يكي از مسايل اصلي، درجه‌ يك و بدون جايگزين در مقوله‌ فرهنگ دانستند و تاكيد كردند: انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گنجينه‌هاي تمام نشدني و ظرفيت‌هاي عظيمي هستند كه بايد از آن‌ها براي نشر و گسترش فرهنگ و ارزش‌هاي ديني و انقلاب اسلامي در جامعه و جهان، حداكثر استفاده را كرد.

به گزارش "شهر"، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين كه دفاع مقدس، ظرفيت‌هاي گرانبهايي براي بارور كردن ادبيات كشور و انتقال معرفت ناب ديني و انقلاب اسلامي به جامعه است، افزودند: كتاب «دا» كه حقا و انصافا كتاب بسيار خوب و قابل طرح در سطح جهاني است، مربوط به بخش كوچكي از وقايع جنگ تحميلي است و اين نشان مي‌دهد كه هشت سال دفاع مقدس داراي ظرفيت توليد هزاران كتاب به منظور انتقال فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي به جامعه و جهان است.

 

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ارتقاي دانش، تجربه، فهم و قدرت تحليل مردم از قضايا، و رشد و تعالي فرهنگي از طريق توليد و نشر چنين كتاب‌هايي امكان‌پذير است.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي انقلاب اسلامي ايران و نحوه‌ شكل‌گيري، وقوع، حوادث پس از آن و ايستادگي سي ساله و سرافرازي ملت ايران در مقابل چالش‌هاي بزرگ بين‌المللي را موضوعي بسيار عظيم و فرهنگ‌ساز براي ملت‌ها دانستند و افزودند: متاسفانه موضوعي با چنين عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمينه نگارش تاريخ انقلاب اسلامي و توليد كتاب و ديگر محصولات فرهنگي، تقريبا كار خاصي انجام نشده است.

 

ايشان با اشاره به تاريخ‌سازي‌هاي دروغين و هدفمندي كه درباره‌ دوران قبل از انقلاب و حتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده است، تاكيد كردند: بايد در خصوص نگارش تاريخ صحيح و واقعي انقلاب اسلامي كاري جدي انجام و غفلت‌هاي گذشته جبران شود.

 

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته رويش‌هاي خوب و نويدبخشي در سال‌هاي اخير در حوزه فرهنگ و ادبيات كشور مشاهده مي‌شود كه بايد اين رويش‌ها و توليدات مورد توجه و حمايت قرار گيرند.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بايد از فضاي فرهنگي كشور به ويژه در حوزه‌ توليد و نشر كتاب مراقبت شود زيرا برخي به دنبال تاريخ‌سازي‌ جعلي و ترويج ضدارزش‌ها از طريق كتاب هستند.

 

ايشان با تاكيد بر اين‌كه عرصه‌ فرهنگي، عرصه‌ جهاد است، خاطرنشان كردند: كساني كه در اين ميدان جهاد فرهنگي حضور دارند بايد حق جهاد را به جا آورند و آن‌گونه كه شايسته است به ترويج ارزش‌هاي ديني و واقعيات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بپردازند.

 

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته مسايل فرهنگي با دستور و حكم پيش نمي‌روند بلكه لازمه‌ موفقيت در اين عرصه، انگيزه، ايمان و حضور فعال انسان‌هاي معتقد به ارزش‌هاي ديني و انقلاب اسلامي است.

 

رهبر انقلاب اسلامي همچنين از خانم سيده زهرا حسيني راوي كتاب «دا» و خانم سيده اعظم حسيني نويسنده كتاب «دا» تقدير كردند.

 

در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان و حوزه‌ هنري براي ترويج فرهنگ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ارائه كرد.

 

آقاي مومني، رييس حوزه‌ هنري سازمان تبليغات اسلامي نيز با بيان برخي اقدامات حوزه‌ هنري در بخش توليد و نشر كتاب‌هاي مربوط به انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: ارتقاي كيفيت نشر كتاب، برنامه‌ريزي براي مخاطبان نسل نوجوان و جوان، به‌كارگيري روش‌هاي جديد به منظور معرفي و توزيع كتاب‌ها، و ترجمه كتاب‌هاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي از جمله اقدامات حوزه‌ هنري سازمان تبليغات اسلامي است.

 

مديرعامل انتشارات سوره‌ مهر هم با اشاره به يكصد و دهمين نوبت چاپ كتاب «دا» گفت: اين كتاب در سال 88 ، در 80 نوبت به چاپ رسيده است.

 

وي همچنين بر لزوم ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب براي نشر، معرفي و توزيع كتاب‌هاي مبتني بر ارزش‌هاي ديني و انقلاب اسلامي تاكيد كرد.

 

خاطرنشان مي‌شود: كتاب «دا» روايت بخشي از خاطرات و وقايع هفته‌هاي اول جنگ تحميلي و تهاجم دشمن بعثي به شهر خرمشهر است.

نظر شما