شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
رئيس اداره زيباسازي شهرداري منطقه 19 خبر داد:
نخستين آبنماي موزيکال منطقه 19 تهران ، در بوستان شهيد احمد کاظمي احداث مي شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19 ، مهندس معصومي رئيس اداره زيباسازي اين منطقه با اعلام اين خبر درباره چگونگي کارايي اين آب نما گفت : اين آب‌نما مي‌تواند در مدل مختلف‌هاي ( چرخشي ، پرتابي و ... ) پرتاب‌هاي آب را از طريق 170 نازل اجرا کند و حرکات موزوني را با هارموني بسيار زيبا ارائه دهد.
وي با اشاره به تجهيزات اين پروژه گفت : در اين آب‌نما افکت‌هاي نوراني مختلف در هفت رنگ اصلي به کار رفته است که آب به صورت رقصان همراه با موزيک و با تلفيق نور به جريان درمي‌آيد.
معصومي با بيان اينکه اين آب‌نما داراي فواره‌هايي است که قادرند آب را تا ارتفاع 20 متري به بالا پرتاب کنند ،تصريح کرد: آب‌نماي موزيکال بوستان شهيد کاظمي با هزينه پيش‌بيني شده بالغ بر 450 ميليون تومان مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت .
وي در ادامه با اشاره به نصب سردر 4 بوستان شقايق ، 22 بهمن ، شريعتي و شهيد احمد کاظمي اظهار داشت : در نصب سر در بوستان شقايق از فرم پليکان به عنوان نماد طبيعت و سازه بتن اکسپوز استفاده شده است . همچنين در مورد بوستان 22 بهمن سعي بر آن شده است که از فرمي استفاده شود تا با واقعه 22 بهمن هم‌خواني داشته باشد .

رئيس اداره زيباسازي شهرداري منطقه 19 ادامه داد: در سردر بوستان‌هاي شهيد احمد کاظمي و شريعتي از فرم‌هاي انتزاعي بهره‌گيري خواهد شد.
وي هزينه پيش‌بيني شده براي نصب هر سردر را بين 50 تا 60 ميليون تومان برآورد کرد و گفت: ساماندهي و بازپيرايي آبنماها و المان‌هاي 2 ميدان ابوريحان و ابوعلي سينا نيز در دستور کار شهرداري منطقه 19 قرار گرفته است . در برپايي اين المانها سعي بر آن شده است تا نمادهاي به کار گرفته شده تداعي‌گر هويت و شخصيت اين بزرگان باشد . در ميدان ابوعلي سينا از فرم مقبره بوعلي در ابعاد کوچک و در ميدان ابوريحان از فرمي که نشانه گر منجم و رياضيدان بودن اين شخصيت است با سازه‌هاي بتوني استفاده خواهد شد.
نظر شما