شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۶۰۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
دبير ستاد مراسم ماه مبارك رمضان از برگزاري 20 برنامه شهري و فراگير در اين ماه خبر داد و گفت: اولين جشنواره كليپ‌هاي قرآني همزمان با شروع ماه رمضان در سطح شهر تهران برگزار مي‌‌شود.

علي‌اكبر توپچي در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اينكه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به سمت متمركز كردن برنامه‌ها پيش مي‌رود تا مديريت ارشد شهري تهران مطلع باشد در حوزه‌هاي مختلف چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد و نيز مراقبت كنيم تا توان و پتانسيل موجود در جهت درست هزينه شود، ستاد فعاليت‌هاي قرآني در ماه مبارك رمضان راه‌اندازي و دبيري آن به فرهنگسراي قرآن سپرده شد.

 وي با بيان اينكه فرهنگسراي قرآن با توان و تخصص لازم بايد برنامه‌هاي قرآني را با توجه به نيازهاي قرآني   جامعه تجميع، ارزيابي و اجرا كند، افزود: به همين منظور در ماه رمضان امسال20 عنوان برنامه شهري به شكل فراگير در سطح شهر تهران برگزار مي‌شود.

 رييس فرهنگسراي قرآن تصريح كرد: در حال حاضر طرح‌هاي شهري تجميع شده و درحال اولويت‌گذاري است تا با ارزيابي نهايي برنامه‌هاي امسال ماه رمضان هرچه باشكوه‌تر برگزار شود.

توپچي طرح تجليل از پيشكسوتان قرآني را يكي از طرح‌هاي شاخص در اين ستاد عنوان كرد و گفت: راه‌اندازي محافل نوراني قرآن كريم در سطح شهر تهران از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد است كه امسال با رويكرد جديد نه فقط در مسجد جامع امام صادق (ع) بلكه در تمامي مناطق شهر تهران برگزار مي‌شود.

وي تلاوت، تشويق و شناسايي استعدادهاي قرآني را از مهم‌ترين اهداف اين محافل بيان كرد و اظهار داشت: سال گذشته اين محافل به عنوان نمونه و الگو طي 30 شب در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد و قصد داريم امسال اين روند را بعد از ماه مبارك رمضان نيز اجرا كنيم.

به گفته رييس فرهنگسراي قرآن، دومين مسابقات قرآني محلات شهر تهران ويژه برادران و خواهران بالاي 18 سال نيز از ابتداي ماه رمضان آغاز مي‌شود. برنامه‌هاي متنوع ديگري نيز براي اين ماه در نظر گرفته شده است كه پس از هماهنگي با معاونت فرهنگي و تصويب در روزهاي آينده تصويب مي‌‌شود.

نظر شما