شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
در بازديد نايب رييس و رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران از پروژه‌هاي غرب تهران عنوان شد:
نايب رئيس و عضو شوراي اسلامي شهر تهران به همراه رئيس کميسيون شهرسازي از پروژه هاي عمراني، بزرگراهي و تفرجگاهي منطقه 22 بازديد کردند.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ، حمزه شکيب رئيس کميسون شهرسازي ، فني و معماري شوراي شوراي شهر و به اتفاق کريميان شهردار منطقه 22 و معاونان و مشاوران ، از پروژه هاي عمراني از جمله ادامه بزرگراه هاي شهيد همت و حکيم و ساماندهي رود دره کن و آبشار البرز بازديد کردند.
حمزه شکيب در اين بازديد گفت: منطقه 22 از مناطق تازه شکل يافته تهران و داراي طرح تفضيلي است. انتظار مي‌رود که کارهاي بزرگ و ارزشمندي که در زمينه پروژه‌هاي ترافيکي، عمراني و تفرج‌گاهي در اين منطقه انجام شده است، براي ساير مناطق تهران الگو شود.
مهندس کريميان شهردار منطقه 22 نيز در اين بازديد توضيحاتي درباره مجموعه گردشگري غرب تهران و فاز نخست آن يعني پروژه آبشار البرز ارائه کرد و گفت: پروژه آبشار البرز از آبشار صخره اي و آبراه هاي عبوري از ميان جنگل لتمال و باغ هاي گل، برکه هاي پله اي که در 5 بخش بهم متصل شده اند، استراحتگاه به صورت سايبان هاي چوبي و صخره ها ي طبيعي، باغ راه هاي عبوري از ميان فضاهاي مشجر و گل و کاري شده، باغ هاي گل چند هکتاري و باغ گياهان دارويي تشکيل شده است .
وي در ادامه به رعايت پارامترهاي زيست محيطي در پروژه ساماندهي مسيل کن اشاره و عنوان کرد: در اين پروژه، بحث گردشگري طبيعي و گردشگري سلامت لحاظ شده است و استفاده از عناصر به شيوه اي است که حس احترام به طبيعت را در شهروندان ايجاد کند.
کريميان افزود: ساماندهي رود دره کن از پروژه هاي بزرگ شهرداري تهران است که از امامزاده داود (ع) آغاز مي شود و تا شهر آفتاب (حرم مطهر امام "ره") ادامه دارد و اکنون از پيشرفت خوبي برخوردار است.
بر اساس اين گزارش استفاده از انرژي خورشيدي براي تأمين برق پروژه تفرجگاهي ساماندهي رود دره کن از ديگر مواردي بود که در اين جلسه عنوان شد.
کريميان در اين باره گفت:اگرچه تهيه و نصب چراغ هاي خورشيدي، هزينه اوليه را به ميزان 20تا 30 دردصد افزايش مي دهد اما در درازمدت سبب صرفه جويي مي شود. افزون بر آن شاخص هاي زيست محيطي نيز بيشتر رعايت مي شود.


نظر شما