شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۷۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
شهردار تهران تاكيد كرد: در طرح واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي تنها مديريت خصوصي مي‌شود و مالكيت همچنان در اختيار شهرداري است.

به گزارش خبرنگار شهر، دكتر قاليباف در حاشيه دومين همايش توسعه ورزش شهروندي در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداري در حوزه ورزش همگاني در سال‌هاي اخير گفت: در زمينه ورزش‌هاي زورخانه‌اي نيز اقدامات بي سابقه‌اي انجام گرفته و در حال حاضر تجهيزات ورزشي و سالن‌هايي به خصوص براي بانوان ساخته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه شهرداري در ورزش عمومي و تشكيل تيم‌هاي محلي اقدامات خوبي انجام داده است گفت: علاوه بر ورزش‌هاي همگاني به ورزش حرفه‌اي و قهرماني نيز توجه كرده‌ايم و در حال حاضر از تيم‌هاي ورزش‌هاي تهراني حمايت مي‌كنيم.

قاليباف با اشاره به اينكه همايش توسعه ورزش شهروندي يك نشست علمي است گفت: اين همايش براي انجام گرفتن يك برنامه ريزي دقيق در حوزه ورزش است و در اين زمينه به دنبال استفاده از خرد جمعي هستيم.

شهردار تهران در مورد واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي گفت: همه اماكني كه داريم در سطوح مختلف براساس لايحه‌اي كه به شوراي شهر تقديم كرده‌ايم قرار است به بخش خصوصي واگذار شود.

وي ادامه داد: البته به نظر مي‌رسد با اين اقدام هزينه‌ها بالا مي‌رود و امكان استفاده شهروندان از اماكن ورزشي محدود مي‌شود كه چنين چيزي در شهرداري تهران مد نظر نيست.

وي افزود: در حال حاضر بسياري از اماكن ما با مجهز شدن به ست‌هاي ورزشي، ورزش‌هاي عمومي را به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار داده‌ايم در نظر داريم مدرسه‌هاي دخترانه را نيز به اين ست‌ها تجهيز كنيم.

قاليباف گفت: سالن‌هاي ورزشي و زمين‌هاي چمن مصنوعي نيز بيشتر به هيات امنا و شوراياري‌هاي محلات واگذار شده و هزينه‌هايي كه در اين اماكن از شهروندان دريافت مي‌شود فقط براي تامين هزينه آن سالن از جمله پول آب و برق و حقوق كاركنان آن مكان است.

وي ادامه داد: در حال حاضر ورودي بسياري از مجموعه‌هاي ورزشي شهرداري كمتر از هزار تومان است.

وي گفت: در اين اقدام تنها مديريت اماكن ورزشي خصوصي مي‌شود و مالكيت همچنان در اختيار شهرداري است.

شهردار تهران در پايان به اقدامات شهرداري در حوزه ورزش بانوان اشاره كرد و ساخت 120 سالن ورزشي و اختصاص 5 پارك ويژه بانوان و ايجاد مجموعه ورزشي دوقلو در منطقه 10 را از جمله اين اقدامات دانست.

وي ادامه داد: همچنين شهرداري تهران توجه به ورزش خانواده اولين زمين فوتبال بانوان را در منطقه 15 در چند ماه اخير افتتاح كرد.


نظر شما