شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۷۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: هيچ مافيايي در رابطه با قاچاق مواد مخدر در كشور شناسايي نشده است.

سردار احمدي مقدي روز دوشنبه در حاشيه اولين همايش هم‌انديشي مبارزه با مواد مخدر و پولشويي به خبرنگاران گفت: خوشبختانه هيچگونه مافياي مواد مخدر كه مرتبط با دستگاه حكومتي باشند در كشور شناسايي نشده‌اند و اساسا چنين مافيايي در كشور وجود ندارد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه بعضي از سران كشورهاي مختلف خود در قاچاق مواد مخدر به صورت مستقيم دست دارند به طور مثال همانطور كه شاهد بوديم در زمان رژيم شاه عوامل حكومتي خود در ترانزيت مواد مخدر نقش مستقيمي داشتند.

سردار احمدي مقدم با اشاره به اينكه در كشور هيچ گونه باند پولشويي شناسايي و دستگير نشده است گفت: به اين دليل كه نفرات اصلي و دست‌ اول‌هاي قاچاق مواد مخدر در خارج از كشور فعاليت دارند و تنها حمل كنندگان و بارورهاي مواد مخدر در كشور فعاليت دارند اساسا باندي به عنوان پولشويي در كشور نداريم، اما متاسفانه به علت ضعف در قوانين پليس در برخورد با حتي اين عوامل دست دوم هم آنچه كه بايد برخورد شود نمي‌شود و اساسا اين افراد با استفاده از خلاهاي قانوني مي‌توانند به راحتي جرايم خود را كاهش دهند.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه براساس برآوردها 600 هزار نفر معتاد در كشور وجود دارد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور براي درمان اين افراد اقدام به صدور كارت هوشمند مي‌كنند كه به وسيله اين كار افراد تحت درمان قرار مي‌گيرند.


نظر شما