شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶
آندره آرزومانيان نوازنده برجسته پيانو شب گذشته در سن 56 در سالگي در بيمارستان ميلاد درگذشت.

به گزارش خبرنگار شهر، آندره آرزومانيان متولد 1333 تهران فعاليت هنري خود را با نوازندگي پيانو از سال 1365 آغاز كرد و در کارنامه هنري خود نوازندگي اثر ماندگار و فراموش نشدني «فريبرز لاچيني» (پاييز طلايي) را به همراه دارد.

نوازندگي در سمفوني «ايثار» با آهنگسازي مجيد انتظامي، از ديگر افتخارات وي به حساب مي‌آيد. آهنگسازي فيلم‌هاي بسياري از جمله «تيغ و ابريشم» به کارگرداني مسعود کيميايي، «ماهي» به کارگرداني کامبوزيا پرتوي، الهه زيگورات، شبيخون، زن امروز، سرحد، بهترين باباي دنيا، شنگول و منگول که همگي از فيلم‌هاي برتر سينماي ايران هستند، از ديگر آثار ارزنده آندره آرزومانيان محسوب مي‌شود.

آرزومانيان كه سال‌ها از سرطان كمر (وجود غده‌اي در ستون فقرات) رنج مي‌برد سرانجام پس از طي يك دوره بيماري طولاني در بيمارستان ميلاد تهران دارفاني را وداع گفت.

وي به دليل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل جراحي قرار گرفته بود كه هيچكدام از اين عمل‌ها موفقيت آميز نبود و پس از عمل سوم به نوعي توانايي حركتي خود را از دست داده بود كه همين موضوع باعث تأثير خاطر شديد وي شده بود و در نهايت به مرگ وي منجر شد.

اين نوازنده برجسته پيانو قرار بود در طي سال‌جاري دو كار بزرگ را انجام دهد كه كار اول بازخواني قطعات شاخس واروژان با همراهي اركستر بزرگ ارمنستان بود كه قرار بود در اين كشور ضبط شود و كار ديگر همكاري با لوريس چكناواريان بود كه موفق به انجام هيچكدام از اين دو كار بزرگ نشد.

نظر شما