جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
در چهارمين دوره از کارگاه‌هاي آموزشي مديران شهري کشور مطرح شد
در چهارمين دوره از کارگاه‌هاي آموزشي مديران شهري کشور، شهرداران واعضاي شوراي اسلامي شهرهاي مشهد،مراغه و استان لرستان مهمان شهرداري منطقه 17 بودند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17 ، اين هيئت يک صد نفره که روز پنجشنبه که به همت کميسيون اجتماعي کلانشهرها براي بازديد از پروژه‌هاي اجتماعي فرهنگي عمراني ترافيکي وخدمات شهري شهرداري تهران در اين منطقه حضور يافته بودند ابتدا در جلسه مشترکي با مسئولان منطقه 17 شرکت کردند.

در اين جلسه که در سالن کنفرانس شهرداري منطقه برگزارشد؛ مهندس بابايي شهردار منطقه ضمن معرفي اين منطقه جنوبي تهران گفت:يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي منطقه ما بافت متراکم و در عين حال فرسوده آن است.اين منطقه تنها يک درصد از مساحت شهر تهران را دارد اين در حالي است که 10درصد از بافت‌هاي فرسوده پايتخت در منطقه17 قرار دارد.

بابايي با اشاره به وجود 15زمين چمن مصنوعي، 70بوستان، 15 مرکز فرهنگي و ورزشي، 220مسجد و حسينيه،167مدرسه و 150 هيئت مذهبي در منطقه گفت:يکي از افتخارات مردم منطقه 17 تقديم بيش از 4هزار شهيد سر فراز به اسلام و انقلاب اسلامي است.


وي از وجود 2خط آهن تهران تبريز و تهران اهواز بعنوان يکي از تهديدات يا معضلات منطقه ياد کرد وگفت:تراکم بالاي جمعيت،کمبود شبکه مناسب و استاندارد معابر، توزيع نا مناسب امکانات و بافت فر سوده از جمله ديگر تهديدات در منطقه است. در کنار اين معضلات از بازارهاي فرا منطقه اي يافت آباد و امامزاده حسن(ع)، بزرگراه هاي حاشيه منطقه و نزديکي به فرودگاه هاي مهرآباد و امام خميني(ره) مي توان بعنوان فرصت ها و ظرفيت هاي منطقه ياد کرد.


بابايي از روحيه مشارکت پذيري مردم بعنوان يکي ديگر از پتانسيل هاي منطقه ياد کرد و گفت:50 هکتار از مساحت منطقه را گاراژهاي متروک اشغال کرده که در آينده مي تواند محرک توسعه اين منطقه محروم جنوب تهران باشد.


شهردار منطقه در بخش ديگري ازسخنانش با اشاره به رويکرد شهرداري تهران مبني بر کاهش فاصله بين شمال و جنوب و ارتقاي کيفيت زندگي شهري گفت:درمدتکمتر از 4سال بيش از 300ميليارد تومان اعتبار در غالب 400پروژه عمراني در منطقه ما هزينه شده که بسياري از اين طرح ها به بهره برداري رسيده برخي نيز در آينده آماده بهره برداري خواهد شد.


وي به سرپوشيده کردن بيش از 85درصد از انهار و آسفالت بيش از 85درصد از معابر اشار کرد و افزود:85درصد از شبکه فاضلاب منطقه تکميل شده که در نوع خود در کشور بي نظير است. آب هاي سطحي که روزي يکي از مشکلات مردم بود امروزه با احداث کانال هاي بزرگ رفع شده است.


مهندس بابايي با اشاره به ايجاد 8 بازار ميوه و تره بار گفت: تا آخر امسال 6 بازار ديگر به اين مجموعه اضافه خواهد شد. علاوه بر اين ما در حوزه هاي مختلف فعاليت هاي خوبي داشتيم که از جمله ان ها مي توان به احداث بيش از 50هزار مترمربع پياده رو، 15 مکان ورزشي سر پوشيده و 15 مکان ورزشي روباز اشاره کرد.

افزايش سرانه فضاي سبز منطقه از5 /متر مربع براي هر نفر در چند سال گذشته به 5/4متر مربع در سال جاري از ديگر مواردي بود که مورد توجه شهرداران و اعضاي شوراي شهرستان هاي مشهد، مراغه و استان لرستان قرار گرفت. تجهيز کليه بوستان ها به وسايل بدنسازي و وسايل بازي کودکان، استقرار کامل سيستم مکانيزه جمع آوري زباله ، راه اندازي مراکز کار آفريني و اشتغال بيش از 2هزار نفر از شهروندان دراين مراکز از ديگر فعاليت هاي انجام شده در منطقه17 بود که مهندس بابايي در هر مورد توضيحاتي را ارائه کرد.



وي با اشاره به اينکه در سال گذشته يک ميليارد 200 ميليون تومان براي مرمت و نوسازي مدارس کمک شده است گفت: امسال نيز اعتباري بالغ بر يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي اين منظور تخصيص يافته است.

شهردار منطقه در باره اقدامات صورت گرفته در خصوص نوسازي بافت هاي فرسوده گفت: در گذشته طرح هايي اجرا شد که به دليل برخي کاستي هاي موجود نتيجه دلخواه به دنبال نداشت. به همين دليل ما بر آن شديم تا مشارکت عمومي مردم را براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده جلب کنيم و خوشبختانه امروز محله8 به يک الگويي مناسب از مشارکت مردم در نوسازي بافت فرسوده تبديل شده است. يکي از عامل هاي جلب مشارکت شهروندان نيز بخشودگي صد در صدي عوارض صدور پروانه است.بگونه اي که امسال با توجه به تمام مشکلات موجود ،ما در صدور پروانه ساخت 62درصد رشد را شاهد هستيم.



هيئت بازديد کننده سپس با حضور درمسجد جامع ابوذر در نماز جماعت ظهر وعصر شرکت کردند. حجت الاسلام مطلبي امام جماعت مسجد ابوذر در بين 2 نماز در سخنان کوتاهي ضمن ابراز رضايت و خرسندي از شهرداران و اعضاي شوراي اسلامي شهرستان ها در منطقه17 گفت:سفر و استفاده از تجربيات ديگران يک اصل سفارش شده در اسلام است و مسئولان تهران نيز بايد با حضور در شهرستان ها از فعاليت ها و تجربه هاي آن بهره بگيرند.

وي ورود پيدا کردن شهرداري ها را در امور مذهبي ، ديني و قرآني يک رخداد مبارک دانست و افزود:قبل از انقلاب امور مذهبي و ديني براي شهرداري ها مفهومي نداشت و به آن توجهي نمي شد.

هيئت بازديد کننده به مدت 8 ساعت مهمان منطقه17 بودند در مدت حضورشان از ساختمان مرکزي شهرداري، موزه در دست احداث شهدا در خيابان بدخشان کمالي، مجموعه فرهنگي و ورشي دردست احداث امام رضا(ع)، خانه کشتي، پارکينگ طبقاتي شهرداري منطقه17، خيابان آزادي،ساختمان پليس راهور و پارکينگ در حال ساخت 137 بازديد کردند. اين هيئت در ادامه از پروژ احداث تونل خط آهن تهران تبريز، خط 3 و خط 7 مترو نيز بازديد کردند.


تعدادي از سراهاي محله و بازار هاي ميوه تره بار از ديگر مکان هايي بود که مورد بازديد مهمانان شهرستاني قرار گرفت.

نظر شما