شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
محمدهادي کريمي از آخرين مراحل فني فيلم سينمايي «برف روي شيرواني داغ» خبر داد و گفت: هم اکنون مراحل صداگذاري کار انجام مي‌شود.

به گزارش شهر، محمدهادي کريمي کارگردان در گفتگو با پايگاه خبري حوزه هنري گفت: فيلم «برف روي شيرواني داغ» آخرين مراحل فني خود را مي‌گذراند و به زودي آماده نمايش خواهد بود.

وي افزود: اين فيلم سينمايي که نگارش فيلمنامه و کاگرداني آن را خود بر عهده داشتم، تدوين را پشت سر گذاشت و بهزاد عبدي در کشور اوکراين موسيقي آن را کار کرد و اکنون نيز عليرضا علوي صداگذاري «برف روي شيرواني داغ» را انجام مي دهد.

داستان اين فيلم سينمايي که اسفندماه سال گذشته فيلمبرداري آن به پايان رسيد مضموني اجتماعي و درباره مرگ مشکوک شاعري مشهور است که با مرگش اثري رازآلود از او به جا مي‌ماند که پرسش‌هايي را در ذهن نزديکانش رقم مي‌زند. تنها راه رسيدن به آرامش قلبي، رمزگشايي از اين موضوع است.

کارگرداني و نويسندگي اين اثر سينمايي اجتماعي را هادي کريمي بر عهده داشته و علي لدني آن را تهيه کرده است. بازيگراني چون شهاب حسيني، آناهيتا نعمتي، کوروش تهامي، خاطره اسدي، اميرحسين آرمان، فرخ نعمتي و هنگامه قاضياني در آن ايفاي نقش کرده اند.

 

 

صداگذاري «مرغ» در استوديو سرو حوزه هنري تهران

تدوين فيلم کوتاه «مرغ» به کارگرداني شاهد احمدلو به تازگي پايان يافت و محمد نوراللهي صداگذاري آن را در استوديو سرو حوزه هنري استان تهران انجام مي دهد.

 

شاهد احمدلو کارگردان فيلم کوتاه «مرغ»، از پايان تصويربرداري و تدوين اين فيلم کوتاه خبر داد و افزود: در حال حاضر محمد نوراللهي صداگذاري «مرغ» را انجام مي دهد و از آن جا که موسيقي کار انتخابي است، فيلم به زودي آماده خواهد شد.

وي گفت: قصد داريم زمينه حضور فيلم کوتاه «مرغ» را که يکي از آثار مجموعه سينماي اخلاق حوزه هنري است را در جشنواره هاي داخلي و بين المللي فراهم کنيم.

اين فيلم روايت گر قصه نياز در بستر طنزي تلخ است که پيش بيني مي شود تبديل به يکي از اپيزودهاي ماندگار مجموعه سينماي اخلاق شود.

«مرغ» داستان يک راننده تاکسي فقيري را روايت مي کند که مسافري پولدار را سوار ماشين مي كند تا به مقصد برسد كه در اين مسير اتفاق هاي مختلفي رخ مي دهد.

علي اخوان و حسين پورزاهدي در اين فيلم ايفاي نقش مي كنند. ساير عوامل اين فيلم عبارتند از تصويربردار: شهاب احمدلو، صدابردار: ناصر افتخاري، تدوين و صداگذاري: محمد نوراللهي.

اين فيلم يكي از آثاري است كه قرار است در مجموعه سينماي اخلاق به نمايش.

مجموعه سينماي اخلاق با حضور 14 فيلم ساز مطرح سينماي ايران به تهيه کنندگي حوزه هنري استان تهران در حال توليد است. فيلم سازاني چون شاهد احمدلو، محسن اميريوسفي، محمدعلي باشه آهنگر، بهرام توکلي، علي شاه‌حاتمي، پرويز شيخ‌طادي، بايرام فضلي، عبدالرضا کاهاني، شهرام مکري، وحيد موسائيان، بيژن ميرباقري، فرزاد مؤتمن، نقي نعمتي و حميد نعمت‌الله در اين پروژه حضوردارند.

 

با حضور هنرمندان گيلاني

كارگاه نگارگري با موضوع غزه آغاز به كار كرد

كارگاه نگارگري با موضوع غزه صبح امروز با حضور هنرمندان گيلاني در کارگاه سيدحسن حسيني حوزه هنري افتتاح شد.

در ادامه حضور هنرمندان تجسمي استان هاي مختلف در تهران، عصر روز گذشته نمايشگاهي از آثار نگارگري و خوشنويسي هنرمندان استان گيلان در خانه سوره حوزه هنري افتتاح شد.

تعدادي از اين هنرمندان نيز که خود براي برگزاري ورک شاپ به تهران آمده بودند، صبح امروز با مرتضي گودرزي ديباج مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري نشست صميمانه اي داشتند.

در اين نشست اين گروه 8 نفره، بخشي از خواسته ها و مشکلات خود را مطرح کردند. ديباج نيز در اين نشست با بيان اين هنرمند آزاد وجود ندارد، گفت: مگر مي شود کسي هنرمند باشد و آزاد؟ چگونه مي توان نام خود را هنرمند گذاشت و نسبت به مسائل پيرامون، بي تفاوت بود. اين اهانت به ساحت انساني هنرمند است به ويژه اين که هنرمند داراي احساسات لطيف تري بوده و نسبت به مسائل حساس است.

وي با تاکيد بر اين که تعهد براي هنرمند ضروري و انساني است، افزود: تاريخ هنر ثابت کرده است اتفاقا هر جا که تعهد وجود دارد، اثري شاهکاري خلق مي شود.

ديباج درباره صحبتي از سوي هنرمندان که معتقد بودند "تعريف هنرمند از ميان رفته است"، اظهار کرد: تعريف هنرمند از بين رفته است يا اين که ما هم در اين مساله نقش داريم؟ جامعه هنري بايد يک هويت براي خود ايجاد کند. اين گونه نيست که هنرمند بگويد "هستم" بلکه اثر او بايد حضورش را نشان دهد.

اين هنرمندان در ادامه، در محل کارگاه سيدحسن حسيني نشستي هم با عبدالحميد قديريان نقاش داشتند. قديريان اظهار کرد: در هنر ديني، هنرمند کسي است که از دنيا کنده مي شود و به عالم بالا پاي مي گذارد. منظور از اين عالم بالا جايي فراتر از احساس و فکر زميني است. هنرمند اشياء را در اين عالم مي بيند و با نازل کردن آن ها را در چارچوب زميني به تصوير مي‌کشد.

وي با تاکيد بر اين که هنرمند بايد به دنبال فهم و معرفت باشد، گفت: هنر و به ويژه نقاشي يکي از بهترين و قوي ترين ابزار براي فهم معرفتي است. اگر کسي مسير درست را طي کند مي تواند مراتب انساني را طي کند.

«به جرم شعر» با حضور بيابانكي و اميني نقد مي‌شود

کتاب «به جرم شعر» سروده علي حاجتيان با حضور کارشناساني چون سعيد بيابانکي و اسماعيل اميني نقد و بررسي مي‌شود.

در ادامه سلسله نشست‌هاي نقد کتاب شعر سوره يکشنبه آينده ششم تيرماه کتاب «به جرم شعر» سروده علي حاجتيان با حضور کارشناسان نقد و بررسي مي‌شود.

سعيد بيابانکي و اسماعيل اميني کارشناساني هستند که براي نقد و بررسي «به جرم شعر» در اين نشست حضور پيدا مي‌کنند.

جلسه نقد و بررسي مجموعه شعر «به جرم شعر» يکشنبه ششم تيرماه ساعت 17 در فروشگاه انتشارات سوره مهر به نشاني خيبان حافظ، تقاطع سميه برگزار خواهد شد.

نظر شما