شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
قباد شيوا از انتخاب خود به عنوان داور بخش گرافيك در هفدمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان خبر داد.

شيوا در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: از سوي مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي داوري بخش گرافيك اين جشنواره كه هرساله در گرگان برگزار مي‌شود، دعوت شدم.

 

هفدهمين دوره جشنواره بين‌المللي تجسمي جوانان، در 9رشته‌ نقاشي، كاريكاتور،‌ طراحي،‌ مجسمه‌سازي، گرافيك، خوشنويسي، نگارگري،‌ سفال-سراميك و عكاسي از 21 تا 25 تيرماه توسط مركز امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني در شهر گرگان برگزار مي‌شود.

 

اين گرافيست همچنين اظهار داشت: طي تماسي كه ديشب از طرف سازمان زيباسازي شهرداري تهران داشتم، داوري نمايشگاه پوسترهاي زيباسازي به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان نيز بر عهده من گذاشته شد. قرار است اين سازمان نمايشگاه پوستري با موضوع ماه رمضان برگزار كند.

 

وي گفت: با توجه به گرماي تابستان، بسياري از كارها عملا تعطيل هستند و در حال حاضر دفتر من نيز در ركود به سر مي‌برد؛ نه سفارشي هست و نه پروژه‌اي در دست داريم. تنها كاري كه مي‌كنم، طراحي و تدريس در كلاس‌هاي طراحي گرافيك در آموزشگاه خودم است.

 

قباد شيوا طراح و گرافيست، در سال 1319 در همدان متولد شد. وي در سال 1345 در رشته نقاشي از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهاي زيبا فارغ‌التحصيل شد و پس از سال‌ها تجربه عملي در زمينه گرافيک، فوق ليسانس خود را از دانشگاه pratt شهر نيويورک در سال 1359 اخذ کرد.

 

شيوا طي چندين دهه فعاليت هنري، با خلق آثار بديع توانست به نوعي گرافيک با ويژگي ايراني دست يابد و آن را به دنيا معرفي کند و به دليل همين ويژگي، آثار وي در موزه‌هاي مختلف جهان و مجموعه‌‌هاي بين‌المللي جاي گرفته ‌است.

 

از فعاليت‌هاي جنبي وي تاسيس بخش گرافيک در صدا و سيماي ايران در سال 1347 و راه‌اندازي بخش گرافيک انتشارات سروش در سال 1350 است. وي همچنين از موسسان انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران و پايه‌گذار و برنامه‌ريز اولين دوسالانه پوستر تهران است.

 

شيوا از سال 1355 به تدريس در دانشكده‌هاي هنر اشتغال دارد و در طول سال‌ها فعاليت حرفه‌اي، آثار بسياري را در زمينه نقاشي، عکاسي و به‌‌ويژه گرافيک در نمايشگاه‌هاي داخلي و در كشورهايي چون انگلستان، فرانسه و امريکا به‌نمايش گذاشته‌است.

 

آثار شيوا بارها در نشريات جهاني انتخاب و چاپ شده‌‌اند. وي منتحب انجمن بين‌المللي طراحان گرافيک AGI است و در حال حاضر در موسسه شخصي خود در امر مديريت، مشاوره هنري و همچنين طراحي گرافيک در زمينه‌هاي مختلف، طراحي محيطي و نمايشگاهي فعاليت دارد.

 

 

نظر شما