شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر در تذکر چندباره درباره ساخت و سازهاي منطقه يک گفت: ظاهرا شهردار اين منطقه معتقد است براي حل مشکل مردم و درآمدزايي بايد به اين روند ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، حمزه شکيب رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران در حاشيه جلسه امروز شوراي شهر تهران با ارائه گزارشي درباره ساخت و سازهاي غير مجاز منطقه يک شهرداري تهران گفت: قوانين در برخي از ساخت و سازهاي منطقه يک ناديده گرفته مي‌شود و  وجود مصوبه شوراي شهر تهران درباره  ساخت و سازها هيچ توجهي به اين تصميمات نمي‌شود.

وي تخلفات اين منطقه را تخريب باغات، افزايش سطح اشغال و دادن طبقات اضافه توافقاتي خارج از قانون دانست و افزود: به نظر مي‌رسد اراده اي براي عدم رعايت قانون و قوانين شهرسازي وجود دارد ولي نمي‌دانيم که اين اراده چيست؟!

وي درباره يک ملک در اين منطقه توضيح داد که  مساحت آن 2 هزار و 530 متر است مخالفت‌هاي فراواني بر اين ملک بوده که با توجه به مساحت بالاي زمين که بيش از 2 هزار متر است بايد پرونده اين ملک براي تشخيص باغ بودن يا نبودن به کميسيون ماده 7 ارجاع مي شد که اين کار انجام نشده است.

رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران تاکيد کرد: با توجه به تعداد درختان و مساحت بالاي اين ملک حتماً به کميسيون ماده 7 اين ملک باغ تشخيص داده مي‌شد و بنابراين سطح اشغال آن بايد 30 درصد بود که البته بدون طي اين مراحل اجازه ساخت و ساز 12 طبقه بالاي همکف به آن داده اند.

وي گفت: به جاي 35 درصد سطح اشغال به اين ملک اجازه ساخت و ساز 120 درصد سطح اشغال داده‌اند و سطح اشغال تراکم نيز در بررسي دوباره از 90 درصد به 98 درصد تغيير داده شده است و حتي به همان 90 درصد قديمي هم قانع نشده اند.

شکيب با اشاره به اين که تخلفات در اسفند ماه سال گذشته به قاليباف گزارش شده است، گفت: براين اساس قرار بود که پروانه ساخت و ساز اصلاح شود ولي هيچ گونه توقفي در عمليات ساخت و ساز انجام نشده و حتي براساس عکس‌هايي که جديداً از اين ملک تهيه شده، کار ساخت و ساز با قوت بيشتر ادامه دارد.

در ادامه مهدي چمران در واکنش به گزارش حمزه شکيب  درباره ساخت و ساز غير مجاز در منطقه يک گفت: بايد هرچه سريع تر جلوي ساخت و سازهاي غير اصولي در منطقه يک گرفته شود چراکه  نگراني سرايت اين خلاف کاري  به مناطق ديگر وجود دارد..

در ادامه جلسه  محمد تقوي، معاون حقوقي شهرداري تهران درباره اظهارات شکيب درباره تخلفات شهرداري منطقه يک گفت: سازمان بازرسي و حراست شهرداري تهران را موظف شده اند در اين خصوص و چند مورد ديگر که جا به جايي يا قطع درخت دانسته‌اند، گزارش ارائه دهد.

تقوي از شوراي شهر خواست که اين مسائل  را در جلسه اي با حضور شهردار منطقه و تيم وي شوراي شهر مطرح کند و توضيحات شهردار را نيز بشنود.

چمران تاکيد کرد: مسائلي که ما اکنون ذکر مي کنيم به خاطر مصالح عمومي شهر، مردم و خود شهرداري است.

وي با اشاره به طرح که هم اکنون مجلس با موضوع انتخاب مستقيم شهردار در حال بررسي است، گفت: کاري نداريم که شهرداران مستقيم انتخاب شوند يا با راي اعضاي شورا، اما نظارت شورا بر شهر به نفع تمام مردم و شهرداران است.

نظر شما