جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
شماره چهارم ويژه‌نامه كتاب «الف»، كه در زير مجموعه «خردنامه» و از سري مجلات همشهري قرار دارد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اين دو ماهنامه كه شماره ويژه تير ماه آن در اين شماره با پرونده‌اي درباره ژوزه ساراماگو، نويسنده رمان پرفروش «كوري» با عنوان «مرد تكثير شده» عرضه شد.
گفت‌و‌گو با همايون خرم با عنوان «مگر ساز همايون دلم شود خرم»، «قصه صديقه و مسعود» درباره كتاب «احمد شاه مسعود» از حميد باباوند و «خط عزيمت» از هومن بابك، «من ژورناليستم نه كتاب‌نويس» گفت‌وگو با همايون علي‌آبادي و «درست مثل يهودا» با نگاهي به نمايشنامه «ماموريت» هاينر مولر، از رضا آشفته و «زير پوست شهر» نگاهي به مجموعه عكس‌هاي پيمان هوشمندزاده از محمدرضا شاهرخي‌نژاد، از مقالات اين شماره «الف» هستند.


در اين مجله همچنين پرونده‌اي با عنوان «بهشت گمشده» به جان راولز و نظريه عدالت اختصاص دارد. مقاله‌اي با عنوان «روي نيمكت، كنار جاده» نوشته حميد اسلامي نيز، گزيده اشعار بيلي كالينز را بررسي مي‌كند.


مسافر كوچولو با عينك دودي و جليقه نجات، آب‌هاي جهان آزادند، هنوز به فارسي خواب ميبينم(گفت‌وگو با عباس صفاري)، چيزي شبيه زبان ياجوج و ماجوج، بيرون جهيدن از صف مردگان(گفت‌وگو با شاهرخ تندرو صالح)، انسان در بهشت فلسفي، از چيدن رنگ(گفت‌وگو با حسن بلخاري)، تكثير تاسف‌انگيز نويسندگي و چگونه عطار بخوانيم، از عناوين مقاله‌هاي اين مجموعه است.

همچنين مي‌توان مقالات جنگ براي ادبيات، عاقبت نسيه‌فروشي، سرزمين ديگران، پنهان در لباس كودكان، فرجام خودكامگي، ايران‌شناس ايران‌دوست و حجت موجه را از اين دوماهنامه نام برد.

شماره چهارم دوماهنامه «الف» از سري مجلات همشهري ويژه تيرماه، در 195 صفحه با قيمت 2000 تومان منتشر شد.

نظر شما