شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۰۹۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
گزارش‌هاي تکميلي از هند حاکي از افزايش کشته‌شدگان تصادف امروز قطار به 56 نفر است. همچنبن وزير راه‌آهن دولت هند اعلام کرد امکان نقش داشتن تروريست‌ها در اين حخادثه وجود دارد.
به گزارش شهر به نقل از اسوشيتدپرس خانم ماماتا بانرجي وزير راه‌آهن دولت هند در بين خبرنگاران اعلام کرد که ممکن است عوامل تروريستي در اين حادثه نقش داشته‌باشند. دو ماه پيش هم در حادثه‌ي تصادف قطاري که منجر به کشته‌شدن نزديک به 150 شهروند هندي در ايالت بنگال غربي شد، شورشيان مائوئيست به خرابکاري در خط آهن متهم شدند. ليکن گروه‌هاي مائوئيست حاضر به پذيرش مسووليت آن حادثه نشده‌بودند.

حادثه‌ي امروز حدود ساعت 2 صبح به وقت محلي هنگامي روي داد که يک قطار مسافري با سرعت زياد به قطاري که در حال ترک ايستگاه «ساينتهيا» در 200 کيلومتري شمال کلکته مرکز ايالت بنگال غربي هند برخورد کرد. اين برخورد باعث له شدن دو واگن مسافري مملو از مسافر و يک واگن باري قطار شد، واگن‌هاي مسافري ارزان‌ترين واگن‌هاي قطار و مملو از مسافران بودند.

پليس محلي رقم کشته‌شدگان اين حادثه را تاکنون 56 نفر اعلام کرده، همچنين مجروحين اين حادثه نيز 125 نفر اعلام شده‌اند. شاهدان محلي به خبرنگار اسوشيتدپرس گفته‌اند که نيروهاي امداد سه ساعت پس از حادثه به محل رسيدند، و بيرون کشيدن اجساد و آسيب‌ديدگان اين حادثه توسط افراد محلي‌اي که در اطراف محل جمع شده‌بودند انجام شده‌است. با اين حال مقامات پليس ادعا مي‌کنند که نيروهاي امداد نزديک به يک ساعت پس از حادثه در محل حاضر شده‌اند.

در عين حال يک مقام بلندپايه‌ي پليس بنگال غربي اعلام کرد که هنوز ممکن است رقم کشته‌شدگان افزايش يابد. وي گفته‌است که هنوز براي دانستن اين که چه تعداد جسد ديگر ممکن است در بين قراضه‌هاي آهن باقيمانده از حادثه باقي‌مانده باشند، بسيار زود است.

نظر شما