پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
دولت ونزوئلا به منظور آغاز تحقيقات بر روي علت مرگ سيمون بوليوار قهرمان ملي ونزوئلا، بقاياي جسد وي را از آرامگاه او در کاراکاس بيرون آوردند.

شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان تصاويري را از بررسي بقاياي جنازه سيمون بوليوار قهرمان ملي ونزوئلا توسط پزشکان منتشر کرد. در تصاوير پخش شده از اين شبکه تلويزيوني پزشکان و محققان در حال بررسي باقيمانده جنازه بوليوار پس از نبش قبر وي که به منظور تحقيقات بيشتر دولت ونزوئلا صورت گرفته، ديده مي‌شوند. باور عمومي در ونزوئلا تاکنون بر اين بوده که سيمون بوليوار که در سال 1783 در کاراکاس به دنيا آمده بود، در سال 1830 بر اثر بيماري سل درگذشته است اما هوگو چاوز بر اين موضوع تاکيد دارد که بوليوار از سوي دشمنانش به قتل رسيده و بر اثر بيماري نمرده است.

اصرار هوگو چاوز بر اين موضوع موجب آن شد تا دولت ونزوئلا تحقيقات خود بر روي اين موضوع را آغاز کرده و در همين راستا اقدام به نبش قبر او کردند تا کارشناسان پزشکي قانوني، بررسي خود بر روي بقاياي وي را آغاز کنند. سيمون بوليوار در آمريکاي جنوبي به عنوان قهرمان ملي مبارزه براي استقلال شناخته مي‌شود که استعمارگران اسپانيايي را از بخش اعظمي از آمريکاي جنوبي بيرون کرد. رييس‌جمهور ونزوئلا همزمان با تماشاي تصاوير نبش قبر بوليوار و بيرون آوردن بقاياي وي، در صفحه توئيتر خود اعلام کرد که با ديدن استخوان‌هاي قهرمان ملي ونزوئلا اشک ريخته است.

نظر شما