شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۱۸۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
پژوهشگران به تازگي با بررسي نامه‌هاي ارنست همينگوي، نويسنده رمان‌هايي همچون «زنگ‌ها براي كه به صدا در مي‌آيد»، «وداع با اسلحه» و «پيرمرد و دريا» به نكاتي تازه درباره زندگي او دست يافته‌اند. بخشي مهم از اين نامه‌ها به زودي منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، به نقل از رويترز،« همينگوي» در طول زندگي ماجرا‌جويانه‌اش هزاران نامه نوشت كه از اين ميان نزديک به هفت هزار نامه‌اش را ‌پژوهشگران گرد آورده‌‌اند و مشغول بررسي آنهايند.


نخستين جلد از اين مجموعه‌ بزرگ تا پايان سال جاري مسيحي منتشر خواهد شد، اما والري همينگوي، آخرين همسر همينگوي و منشي او و پسر او گرگوري از مخالفان سرسخت انتشار نامه‌هاي خصوصي همينگوي در پروژه «نامه‌هاي هم» هستند. آنها به وصيت نامه‌ همينگوي اشاره مي‌کنند و به اينکه همينگوي صراحتاً اعلام کرده بود که مايل نيست پس از مرگ نامه‌هايش منتشر شود.


در اين كتاب نامه‌هايي منتشر مي‌شود که همينگوي تا سال 1921 ميلادي نوشته بود. بيش از ده تن از سرشناس‌ترين همينگوي‌پژوهان آمريکايي در اين پروژه شرکت دارند.


به اين ترتيب ممکن است بسياري از زندگي‌نامه‌هايي که درباره‌ي همينگوي نوشته و منتشر شده است، به زودي اعتبارشان را از دست بدهند.


همينگوي به نوشتن نامه علاقه‌ زيادي داشت ، اما از نامه‌هايي که به اشخاص مي‌نوشته رونوشتي در دست نيست. او پس از مرگ وصيت کرد که اين نامه‌ها هرگز منتشر نشوند. برخي از نامه‌هاي او نابود شده و برخي مفقود گشته است.


يکي از چالش‌هاي مهم پروژه‌ «نامه‌هاي هم» گردآوري اين نامه‌ها از سراسر جهان است. در آرشيو دانشگاه جان اف کندي نزديک به 2500 نامه از همينگوي موجود است. صدها نامه‌ ديگر در آرشيو دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي آمريکا به طور پراکنده فهرست شده و نگهداري مي‌شود.


بسياري از نامه‌هاي همينگوي نابود شده‌اند. اگنس فن کروفسکي، پرستار آلماني‌تباري که همينگوي در جواني عاشق او بود، نامه‌هاي همينگوي را سوزانده است. فقط نامه‌هايي که او به همينگوي نوشته در دسترس قرار دارد و تاکنون چندين بار هم منتشر شده است.

نظر شما