جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
چندسالي مي‌شود كه سريال هاي مناسبتي از تلويزيون پخش و مهمان خانه ها هستند تا بينندگان تلويزيون را سرگرم كنند. اتفاقا همين مسئله باعث شده تا اكثر كارگردان‌هاي سينما نگاهي جدي به مجموعه هاي مناسبتي پيدا كنند و اين نكته سبب رقابتي جدي ميان آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگارشهر، امسال هم همچون چند سال اخير، چند مجموعه تلويزيوني در ماه مبارك رمضان مهمان خانه‌هاي ما خواهند خواهد بود، مجموعه‌هايي كه مي‌توانند موفقيت پخش سريال هاي سال گذشته را تداعي كنند. حسن فتحي، پرويز شيخ طادي، محمد مهدي عسگرپور و محمدرضا آهنج مجموعه‌هايي براي پخش در ماه رمضان مي‌سازند.

«جراحت» محمدمهدي عسگرپور؛ شبكه سوم سيما
شبكه سوم سيما امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، يك مجموعه اجتماعي به نام «جراحت» را كه هيچ تمي از طنز در آن رخ نمي‌دهد، براي ماه مبارك رمضان آماده مي‌كند.

كارگردان اين مجموعه محمدمهدي عسگرپور، كارگردان با سابقه فيلم هاي «قدمگاه» و «اقليما» در سينما است كه اين روزها مشغول تدوين مجموعه تلويزيوني «جراحت» است تا اين مجموعه را براي اولين شب از ماه رمضان براي مخاطبان شبكه سوم سيما آماده كند.

 «جراحت» ملودرامي اجتماعي است و محور آن داستان 2 برادر به نام‌هاي بزرگ و اسماعيل است كه داراي روابط حسنه هستند و براي مسائل كاري، دچار اختلاف مي‌شوند. فيلمنامه اين مجموعه تلويزيوني توسط سعيد نعمت‌الله نوشته شده است.


امين تارخ، ثريا قاسمي، علي عمراني، فرهاد اصلاني، آتنه فقيه نصيري، مهوش صبركن، رامين راستاد، ليلا بلوكات، هستي مهدوي فر، ياسر جعفري، ميليشيا مهدي نژاد، كريم اكبري مباركه، گيتي قاسمي و ... از جمله بازيگراني هستند كه در «جراحت» به ايفاي نقش مي‌پردازند.



«در مسير زاينده رود» حسن فتحي؛ شبكه اول سيما
مجموعه تلويزيوني «در مسير زاينده رود» به كارگرداني حسن فتحي مجموعه ديگري از سريال‌هاي ماه مبارك رمضان است كه از شبكه اول سيما پخش خواهدشد.

كارگرداني فتحي در مجموعه‌هايي همچون «پهلوانان نمي ميرند» «شب دهم» و  «ميوه ممنوع» چنان بوده  كه اكنون مي‌توان با اطمينان از جديدترين مجموعه سريال او دلگرم بود.

 
«درمسير زاينده رود» قرار ست از شبكه اول سيما پخش شود و اين روزها در مرحله پاياني تصويربرداري و همزمان تدوين را مي گذراند. عليرضا نادري نگارش اين مجموعه را بر عهده داشته و بازيگراني چون حسين محجوب، مهرانه مهين ترابي، اشكان خطيبي، بهنوش طباطبايي، پرديس افكاري، مهرداد ضيايي، هومن برق نورد، افسانه پاكرو، و الهه حسيني در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.


تصويربرداري اين مجموعه در اصفهان انجام شده و در خلاصه داستان آمده است:مهران سارنگ فوتباليست جوان و با آتيه تهراني كه براي عقد قرارداد با يك باشگاه تازه تاسيس به اصفهان سفر كرده، طي تصادف با مسعود مصيب جوان نخبه اصفهاني، با او درگير ميشود و اين آغاز ماجرايي طولاني است...

«زندگي در شيفت دوم»محمدرضا آهنج، شبكه دوم سيما
شبكه دوم سيما امسال با مجموعه تلويزيوني «زندگي در شيفت دوم» به كارگرداني محمدرضا آهنج به خانه ها خواهد آمد. البته پيش از اين مجموعه تلويزيوني «سيامين روز» به كارگرداني پرويز شيخ طادي قرار بود از اين شبكه پخش شود كه با تغيير كارگرداني اين مجموعه حرف و حديث هاي معمول پخش اين سريال همچنان در ابهام قرار دارد.

شيخ طادي قرار بود با ساخت مجموعه تلويزيوني «سي‌مين روز» اولين تجربه ساخت مجموعه‌هاي تلويزيوني را در كارنامه خود ثبت كند كه ضمن اعلام كناره گيري از كارگرداني اين مجموعه، پخش اين سريال از شبكه دوم سيما همچنان معلق است. اما مجموعه تلويزيوني «زندگي در شيفت دوم» كه تصويربرداري آن مدتي است آغاز شده ، با پايان مراحل فني براي پخش نيز آماده خواهد شد. بر اساس شنيده‌ها اين سريال داستاني شهري، اجتماعي و ماورايي دارد.


اين مجموعه تلويزيوني به تهيه کنندگي محسن شايانفر به سفارش گروه فيلم و سريال شبکه دو است که در26 قسمت 30 دقيقه اي توليد مي‌شود.


در اين مجموعه محمدرضا شريفي نيا نقش حاج فتاح را بازي مي کند. رضا رويگري و کوروش تهامي ديگر بازيگران اين پروژه هستند.


«از پذيرفتن خانواده معذوريم» فرزاد موتمن؛ شبكه تهران
مجموعه تلويزيوني «از پذيرفتن خانواده معذوريم» به كارگرداني فرزاد موتمن كه اين روزها مقابل دوربين است براي پخش شبانه از شبكه تهران در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته شده است. اين مجموعه داستان پنج دوست است كه با يكديگر يك حمام را به سفره خانه سنتي تبديل مي‌كنند و در ادامه اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه تصميم مي‌گيرند ديگر هرگز ازدواج نكنند.


در اين سريال تعدادي از بازيگران سينما و تلويزيون چون برزو ارجمند، علي قربانزاده، اميرحسين رستمي، رضا داوودنژاد، مهران رنجبر، شبنم قلي‌خاني، بيتا سحرخيز، مليکا شريفي‌نيا، گلاره عباسي، داريوش کاردان، فرهاد آييش و سعيد پيردوست بازي مي‌کنند.


«از پذيرفتن خانواده معذوريم» براساس فيلمنامه طلا معتضدي و عباس نعمتي در 30 قسمت 45 دقيقه اي شکل گرفته است و فرهاد موتمن و محمود رضوي در مقام کارگردان و تهيه کننده با مجموعه همکاري دارند.

 
اين سريال که 23 خرداد کليد خورده و تدوين آن همزمان با تصويربرداري ادامه دارد، محصول گروه فيلم و سريال شبکه تهران است و موسسه فرهنگي هنري سيماي مهر آن را تهيه مي‌کند.

نظر شما