شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
محصولي: هيئت امناي تامين اجتماعي و وزارت رفاه، صندوق تامين اجتماعي را موظف کرده است تا همسان سازي را درباره ميزان افزايش حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان ادامه دهد که اين همسان سازي بيشتر از 15 درصد ميانگين حقوق است و با احتساب آن 6 درصدي که در مصوبه دولت آمده است، بيشتر از 10 درصد مي شود که چيزي حدود 21 درصد مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: هيئت امناي تامين اجتماعي و وزارت رفاه، صندوق تامين اجتماعي را موظف کرده است تا همسان سازي را درباره ميزان افزايش حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان ادامه دهد.

صادق محصولي درباره افزايش حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان بر اساس ماده 96 قانون تامين اجتماعي اظهار داشت: مجمع يا هيئت امناي صندوق تامين اجتماعي به دولت درصد مورد نظر را پيشنهاد مي دهد و دولت هم با بررسي هاي انجام شده، يک ميزان مشخص را تصويب مي کند.

وي افزايش 6 درصدي حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان را مورد موافقت دولت عنوان کرد و افزود: ما به دولت پيشنهاد داده، دولت هم با لحاظ يکسان سازي افزايش حقوق ها رقم افزايش 6 درصدي حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان را تصويب کرده است.

 

يارانه همسان سازي به بازنشستگان و مستمري بگيران در سال 89 پرداخت مي شود

وزير رفاه و تامين اجتماعي تصريح کرد: در قانون بودجه سال گذشته براي همسان سازي، دولت مقررکرد 2500 ميليارد تومان به تامين اجتماعي سهام تعلق بگيرد که اين امر محقق شد اما در بودجه سال 89 همسان سازي به دولت تکليف نشده و در بودجه 89 هم مصوب نشده است. ولي با دريافت بقيه سهام مصوب بودجه سال 88 و جلب نظر مثبت دولت، مقرر شد در سال 89 يارانه همسان سازي به بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي پرداخت شود.

محصولي در ادامه به همسان سازي ميزان افزايش حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان اشاره و خاطر نشان کرد: هيئت امناي تامين اجتماعي و وزارت رفاه، صندوق تامين اجتماعي را موظف کرده است تا همسان سازي را درباره ميزان افزايش حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان ادامه دهد که اين همسان سازي بيشتر از 15 درصد ميانگين حقوق آنان است و با احتساب آن 6 درصدي که جهت افزايش سال 89 در مصوبه دولت آمده است، بيشتر از 10 درصد مي شود که چيزي حدود 21 درصد خواهد شد.

 

توجه به منافع بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي

وي ادامه داد: پس بنابراين ما سعي کرديم تا منافع بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي را در نظر بگيريم و با وجود اين که در قانون بودجه سال 89 همسان سازي ادامه نداشته است، ما موفق شديم در اين زمينه نظر دولت را براي اين که باقي مانده آن سهام اخذ و صرف همسان سازي شود، جلب کنيم.

وزير رفاه و تامين اجتماعي در پايان تاکيد کرد: ما يک تعهد بسيار بزرگي را پذيرفته ايم تا بتوانيم از اين 2500 ميليارد تومان را به پول تبديل کنيم که کار بسيار مشکل و سختي خواهد بود و اين در جهت افزايش حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي است.

نظر شما