شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
استاندار تهران با اشاره به اينكه براي سازماندهي و اداره شهر تهران چاره‌اي جز سبك كردن جمعيت آن وجود ندارد، گفت: تا امروز 114 شركت و حدود 600 كارمند با تمهيدات ايجاد شده توسط دولت از تهران منتقل شده‌اند و اين روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش «شهر» مرتضي تمدن صبح امروز در مراسم معارفه آقاي محسن نائبي معاون استاندار و فرماندار جديد تهران افزود: فرماندار جديد بايد سبك سازي جمعيت تهران را با جديت دنبال كند.

وي گفت: قرار است سالانه 250 هزار نفر از تهران خارج شوند و در افق 1404 حدود 9 تا 10 ميليون نفر در اين شهر باقي بمانند.

وي افزود: هرچند اين امر مشكل به نظر مي رسد اما شدني است و ما آن را با قوت پيگيري مي‌كنيم.

تمدن گفت: تاكنون 18 هزار كارمند براي خروج از تهران ثبت نام كرده‌اند.

استاندار تهران خطاب به فرماندار جديد تهران افزود: برخورد با باندهاي مافيايي زمين خواري و كساني كه از بيت المال سوء استفاده مي كنند بايد به عنوان اولويت در رأس كارشان قرار گيرد.

وي افزود: دولت آقاي احمدي نژاد دولت بسط عدالت اجتماعي و اجراي مو به موي فرامين مقام معظم رهبري است و در اين باره كوچكترين اغماضي نخواهد داشت.

رئيس شوراي تأمين استان تهران گفت: مديريت بحران با رويكرد امنيت هم اينك در شوراي تأمين شهرستانهاي استان با بهره گيري از اساتيد مجرب در حال پيگيري است.

وي با بيان اينكه خوشبختانه در برابر هر مسئله اي در تهران راه حلي وجود دارد گفت: با اين حال توان ما كم كردن مسائل و افزايش راهكارها و كاهش هزينه‌هاي اين راه حل‌ها است.

تمدن با بيان اينكه فرماندار تهران در برخي از عرصه‌ها نقش فراشهرستاني و حتي ملي دارد گفت: در واقع فرماندار تهران در بسياري مسائل در خط مقدم است و تصميماتش برد ملي دارد.

نظر شما