شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
دو خبر از فرهنگسراي انقلاب/
سلسله نشست‌هاي سعدي‌شناسي با عنوان بوستان حکمت همزمان با جشواره تابستاني 1389 روزهاي چهارشنبه هر هفته ساعت 17 در تالار سپيده فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، معصومه فرجي مدير کتابخانه آفتاب درباره اين نشست ها گفت: شيـخ اجل مشرف الدين مصلح بن عبدالله سعدي شـيـرازي ، از بزرگـترين شـاعران تاريخ ادبيات ايران است که در قرن هفتم هجري پا به عرصه وجود نهاد و با خلق آثار فاخري چون بوستان(655 هجري) و گلستان (656 هجري) به اوج شهرت رسيد. سفرهاي متعـدد و طولاني سعدي به شهرها و کشورهاي مختلف و کسب عـلوم و معارف در حوزه ي ادبيات،معني،تفسير،فـقـه،کلام و حکمت او را به جايگاهي رساند که همه مردم از عالم جذب نگاه و زبان زيبا و شيواي او شدند. شجاعت و بي پروايي سعدي در نصيحت اقشار مختلف مردم،هـمچنين اميران و حاکمان و تحزير از ظلم به زبر دست از ويژگي هاي بر جسته اين شاعر عارف به شمار مي‌آيد.

 

وي ادامه مي دهد: کتابخانه آفتاب، جهت آشنايي هر چه بيشتر شهروندان تهراني به اين عالم بزرگ در نظر دارد تا به بررسي و شرح جامع "بـوسـتـان"، "گـلـسـتان" و "غزليات سعدي" بپردازد که در گام اول به شرح بوستان سعدي که گنجينه اي از معارف قرآني و احاديث نبوي است خواهد پرداخت.

 

علاقه مندان جهت شرکت مي­توانند به نشاني بزرگراه نواب صفوي،تقاطع خيابان کميل شرقي فرهنگسراي انقلاب مراجعه و يا با شماره تلفن 9-55419057 تماس بگيرند.

 

 

فرهنگسراي انقلاب با حضور يعقوبي، ياراحمدي و درخشنده كارگاه آموزشي تئاتر و سينما برگزار مي‌كند

فرهنگسراي انقلاب با حضور اساتيد تئاتر و سينما كارگاه‌هاي آموزشي برگزار مي‌كند. اين فرهنگسرا كارگاه‌هاي آموزشي تئاتر و سينما با حضور اساتيد مجرب و برجسته برگزار مي‌كند.

 

كارگاه‌هاي تئاتر شامل 9 كارگاه مي‌شود كارگاه «كارگرداني تئاتر» با حضور اصغر دشتي سه شنبه‌ها، كارگاه «آزاد تئاتر» با حضور محمد يعقوبي يكشنبه‌ها ، كارگاه «نمايشنامه‌نويسي» با حضور بهزاد صديقي چهارشنبه‌ها، كارگاه «بازيگري خلاق» با حضور علي جولايي چهارشنبه‌ها، كارگاه «نقد و تحليل تئاتر» با حضور بهزاد صديقي شنبه‌ها، كارگاه «تئاتر عروسكي» با حضور فرناز بهزادي پنج‌شنبه‌ها، «كارگاه نمايشنامه‌نويسي راديويي» با حضور محمد امير ياراحمدي چهارشنبه‌ها ، كارگاه «طراحي صحنه» با حضور منوچهر شجاع دوشنبه‌ها برگزار مي‌شود.

 

همچنين اين فرهنگسرا چهار كارگاه سينما نيز برگزار مي‌كند، كارگاه «فيلمنامه نويسي» با حضور بهرام جلالي‌پور پنج‌شنبه‌ها، كارگاه « كارگرداني سينما» با حضور پوران درخشنده پنج‌شنبه‌ها، كارگاه «نقد و تحليل فيلم» با حضور بهزاد صديقي، كارگاه «بازيگري سينما و تلويزيون» با حضور محسن حسيني برگزار مي‌شود.

 

علاقه‌مندان براي اطلاع بيشتر از اين كارگاه‌ها به فرهنگسراي انقلاب به نشاني بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع خيابان كميل شرقي مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌هاي 9-55419057 تماس بگيرند مراجعه كنند.

نظر شما