شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
دکتر محمد خوش چهره اقتصاددان و از چهره هاي شاخص اصولگرا پس از گذشت 23 سال سابقه تدريس در دانشگاه تهران به جمع اساتيد بازنشسته پيوست که حکم بازنشستگي اين استاد دانشگاه تهران از اول مهر ماه شکل اجرايي به خود مي گيرد.

 محمد خوش چهره داراي دکتري تخصصي توسعه و برنامه ريزي اقتصادي از دانشگاه Strathclyde انگلستان، عضو هيئت علمي دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و چهره اقتصادي مجلس هفتم بود. اين اقتصاددان در کنار فعاليت علمي به عنوان يک فعال سياسي نيز شناخته شده و رياست اصولگرايان مستقل مجلس در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را بر عهده داشت.

 

خوش چهره با گرايشات انتقادي در عرصه اقتصاد سياسي از چهره هاي شناخته شده براي مخاطبان مناظره هاي اقتصادي است که از دو دهه قبل طرح گفتمان عدالت اقتصادي در رسانه را پيگيري کرده و در رديف اقتصاددانان برتر کشور در زمينه اطلاع رساني و نظريه هاي علمي معرفي شده است.

 

اين اقتصاددان از اساتيد شناخته شده درس "توسعه" در دانشگاههاي مختلف است و بيش از 10 سال سابقه تدريس در دوره دکتري مديريت استراتژيک دارد و علاوه بر دانشگاه تهران سابقه تدريس در دانشگاههاي شهيد بهشتي، امام حسين (ع)، الزهرا (س) و دانشگاه عالي دفاع ملي را نيز در کارنامه خود دارد.

خوش چهره در کميته تدوين استراتژي IPU در ژنو - بين المجالس (سازمان تجارت جهاني WTO) و اتحاديه جهاني مناطق آزاد (پردازش صادرات) WAEPZ عضويت علمي داشته و عضويت در کميته نخبگان اقتصاد ايران و هيئت مؤسس انجمن اسلام و توسعه از سوابق وي است.

 

سرپرستي مؤسسه توسعه و تحقيقات اقتصادي دانشگاه تهران، عضويت در شوراي پژوهشي دانشگاه تهران، عضويت در شوراي مرکزي پارک علمي و فناوري دانشگاه تربيت مدرس و عضويت در شوراي سياستگذاري پژوهشي مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي از ظرفيتهاي علمي پژوهشي اين عضو هيئت علمي بازنشسته است.

 

بازنشستگي خوش چهره از دانشگاه تهران از اول مهر ماه شکل اجرايي پيدا مي کند

 

محمد خوش چهره - اقتصاددان

 

يک منبع دانشگاهي نزديک به اين اقتصاددان با تأييد خبر بازنشستگي خوش چهره به مهر گفت: "حتي اگر سابقه حضور دکتر خوش چهره در جنگ و فعاليت وي در نظام تربيتي کشور در زمان شهيد رجايي را با سابقه استخدامي اش در دانشگاه تهران جمع کنيم باز هم سابقه اش به 30 سال نمي رسد."

 

به گزارش مهر، عبدالرضا سيف مديرکل پيشين دفتر رياست دانشگاه تهران که به تازگي از اين مسئوليت کنار رفته است پيش از اين در گفتگو با خبرنگار مهر از بازنشستگي 30 عضو هيئت علمي اين دانشگاه خبر داده و گفته بود: 20 نفر از اين اعضاي هيئت علمي خودشان درخواست بازنشستگي کرده و 10 نفر ديگر طبق قانون بازنشسته مي شوند.

 

وي ادامه داده بود: بازنشستگي اين اعضاي هيئت علمي قانوني و طبق روال اداري است و نه سياسي چرا که هر عضو هيئت علمي که 30 سال سابقه خدمت داشته باشد طبق قانون بازنشسته مي شود.

نظر شما