شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۴۳۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
قائم مقام شهردار منطقه 4 گفت: چهارشنبه هفته جاري_21 مهر_ منطقه 4 به همراه چندين منطقه ديگر در مراسمي با حضور کارشناسان و نمايندگان سازمان جهاني بهداشت به شبکه جهاني جامعه ايمن خواهد پيوست.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4،  احسان الله شريفي با بيان و با اشاره به اينکه هم اکنون شرايط ارتقاء و پيشرفت همه جانبه منطقه 4 فراهم شده است افزود: افزايش سطح ايمني شهروندان درحوادث و بلايايي که بشر عامل آن است، افزايش ايمني شهروندان در برابر حوادث طبيعي و تعهدات جامعه ايمن به بهداشت رواني و ارتقاء‌ ايمني رواني شهروندان موضوعاتي است که طي 2 سال به آن با جديت پرداخته شده است .

وي يکي ديگر از اهدف راهبردي شبکه جهاني جامعه ايمن را اجراي اصول حاکم بر جامعه ايمن و افزايش بازده کاري و بهره وري بيشتر شهروندان در امور روزمره عنوان کرد و گفت: در بخش سوم تعهدات جامعه ايمن که به بهداشت رواني و ارتقاء ايمني رواني شهروندان توجه دارد، اين تضمين را مي دهد که با اجراي مطلوب اين طرح، شهروندان با آرامش ذهني و بدون تنش با يکديگر ارتباط و تعامل داشته باشند و شهروندان مؤثرتري براي جامعه باشند.

شريفي گفت: پيوستن شهرداري منطقه 4 به شبکه جهاني جامعه ايمن بدين معنا نيست که همه شاخصه هاي اين منطقه در حد مطلوب است، بلکه بدين معنا است که جهت گيري هاي مديريت شهري منطقه بر اساس تشخيص کارشناسان بين المللي در حد استاندارد است.

وي با تاکيد بر تداوم رعايت استانداردهاي جهاني و استمرار سياست هاي جامعه ايمن در اين منطقه گفت: ايمن سازي و شناسايي خطرات احتمالي در بزرگراه هاي سطح منطقه و افزايش ضريب ايمني تردد شهروندان، مهمترين گامي بود که طي 2 سال و بر اساس چهارچوب هاي تعيين شده در 5 بزرگراه با موفقيت اجرا شد.

قائم مقام شهردار منطقه 4 افزود: در اين راستا نصب دوربين هاي کنترل سرعت، ايجاد سرعت گير هاي ارتعاشي، بهسازي و پوشاندن کانال هاي رفيوژ بزرگراه ها، نصب علائم هشدار دهنده و استقرار عوامل پليس راهنمايي و رانندگي، مهمترين اقداماتي است که طي 2 سال اخير در بزرگراه هاي سطح منطقه اجرا شده است.

شريفي گفت: جمع آوري لکه هاي آلوده و نا امن سطح محلات،و توزيع عادلانه سرانه هاي خدماتي يکي ديگر از اقداماتي است که در راستاي دستيابي به اهداف راهبردي جامعه ايمن و بهبود شرايط رواني و روحي شهروندان هم اکنون در محلات 20 گانه در حال اجرا است.

وي با اشاره به پيش بيني هاي منطقه 4 در زمينه بلاهاي طبيعي گفت: با مشارکت شهروندان، گروه هاي دوام در محلاتي که داراي بافت مسکوني نامناسب هستند و احتمال تشديد عوارض طبيعي در آن بيشتر است تشکيل شده است و چندين مانور تخصصي نيز اجرا شده است.

نظر شما