پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۴۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
با انتشار بيش از 900 عنوان كتب ديني صورت گرفت
بهمن دري معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از كسب رتبه اول انتشار كتب ديني در شهريور امسال نسبت به سال گذشته خبر داد. به گفته وي تحليل و مقايسه آمار وضعيت نشر و چاپ كتب در شهريور ماه امسال نسبت به مشابه همين زمان در سال گذشته نشان از رشد و افزايش چاپ و انتشار كتب ديني نسبت به ساير موضوعات دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي، بهمن دري گفت: اختصاص رتبه اول انتشار كتاب به موضوعات ديني در شهريور امسال نشان از نتيجه دادن هدف گذاري صورت گرفته توسط معاونت است كه اين خود جاي اميداوري دارد.

وي اضافه كرد: متاسفانه كتاب‌ها باموضوع دين طي سال گذشته در رتبه سوم و بعد از ادبيات و علوم عملي قرار داشته كه حتي تا پنج ماهه اول سال جاي نيز وضعيت نشر كتب ديني به همين صورت بوده است.

معاون امور فرهنگي ادامه داد: براساس آمار مؤسسه خانه كتاب بيشترين عناوين كتاب‌هاي چاپ شده در ماه گذشته با 903عنوان به حوزه دين اختصاص دارد كه بعد از آن به ترتيب موضوع ادبيات با 862 عنوان و علوم عملي 827 در مقام دوم و سوم جاي گرفته است.

دري خاطرنشان كرد: تعداد كل كتاب‌هاي منتشر شده در شهريور امسال نسبت به شهريور سال گذشته 6 درصد افزايش داشته است و چاپ عناوين اولي 16 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

وي همچنين از كاهش سه درصدي كتب چاپ مجدد خبر داد و گفت: البته اين كاهش خود نشانگر رشد كيفي در حوزه انتشار كتاب است.

معاون امور فرهنگي از رشد 12 درصدي شمارگان كل كتاب‌هاي چاپ شده در شهريور ماه امسال خبرداد و اضافه كرد: شمارگان متوسط كتاب‌هاي چاپ شده در شهريور ماه امسال هشت درصد افزايش نسبت به شهريور سال گذشته پيدا كرده است.

نظر شما