شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۴۸۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
رييس سازمان ثبت احوال کشور گفت: هرم سني جمعيت کشور به سمت پيري پيش مي رود اين در حالي است که ايران کشوري درحال توسعه است بنابراين نيازمند نيروهاي جوان براي تداوم موفقيت هاي علمي و عملي است.

به گزارش " شهر "، محمد ناظمي اردکاني اعلام كرد: بنابر آمار سال گذشته جمعيت ايران 72 ميليون و 874 هزار نفر است که ازنظر ترکيب جنسي 1/49 درصد زن و 9/50 درصد آن مرد هستند.


 رييس سازمان ثبت احوال کشور اظهارداشت: سال گذشته يک ميليون و 348 هزار و 546 نفر در ايران متولد شدند که اين آمار در 6 ماهه نخست امسال حدود 686 هزار و 953 نفر بوده است.


 وي گفت: از جمعيت کشور 4/68 درصد در شهرستان ها و 6/31 درصد در مناطق روستايي زندگي مي کنند.


 رييس سازمان ثبت احوال کشور، ميانگين ولادت در کشور را 5/18 درصد در هر يکهزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: نرخ تولد در لرستان بالاتر از ميانگين کشوري و 9/19 درصد براي هر يک هزار نفر است.

  

ناظمي اردکاني، نرخ ازدواج و طلاق کشور درسال گذشته را به ترتيب 6/13 در هر يکهزار نفر و 7/1 در هر يکهزارنفر ذکر کرد و افزود: نرخ مرگ و مير در کشور نيز 6/4 در هر يکهزار نفر برآورد شده است.

  

وي گفت: نرخ ازدواج در لرستان 8/13 درهر يکهزار نفر و نرخ طلاق در اين استان نيز 4/1 در هر يکهزار نفر است.

  

به گفته وي، اکنون 120 ميليون اسناد ولادت و وفات در سازمان ثبت احوال کشورموجود است که از اين ميزان سه ميليون سند مربوط به استان لرستان است.


رييس سازمان ثبت احوال کشور درحاشيه افتتاح نخستين دفتر پيشخوان ثبت احوال استان لرستان افزود: لرستان در زمينه ولادت از بدو تولد تا سن 14 سالگي در رتبه 18 کشور، از 15 تا 64 سالگي در جايگاه 14 کشور و در سنين بالاي 65 سالگي رتبه 13 کشوري را دارد.


ناظمي اردکاني همچنين درباره صدور شناسنامه هاي جديد گفت: براي صدور اين شناسنامه ها در شهرستانها بايد دستگاههاي چاپگر ويژه تهيه شود که قيمت هر دستگاه به طور ميانگين بين 70 تا 140 ميليون ريال است.


وي ابراز اميدواري کرد با همکاري استان ها اعتبار لازم براي خريد اين دستگاه ها و صدور شناسنامه هاي جديد تخصيص يابد.

نظر شما