جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
جزئياتي از آيين نامه دکتري
وزير علوم، تحقيقات و فناوري از نهايي شدن آيين نامه آزمون دکتري نيمه متمرکز خبر داد و گفت: آيين نامه پذيرش دانشجوي دکتري به شيوه نيمه متمرکز تا پايان هفته به دانشگاهها ابلاغ مي شود.

به گزارش شهر، کامران دانشجو ظهر امروز شنبه در حاشيه برگزاري جشنواره فارابي در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري آزمون دکتري نيمه متمرکز دکتري در سال جاري گفت: آيين نامه اين آزمون نهايي شده و هم اکنون در حال مطالعه آن هستم.

 

وي اظهار داشت: پس از مطالعه و تأييد اين آيين نامه تا پايان هفته به دانشگاهها براي اجرا ابلاغ مي شود.

 

بنا بر اين گزارش، آزمون دکتري نيمه متمرکز دکتري از امسال با تغييراتي در نحوه پذيرش دانشجو و اجرا توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي شود.

 

جزئيات تغييرات اين آزمون طي آيين نامه اي در معاونت آموزشي وزارت علوم تدوين و نهايي شده که پس از تأييد وزير علوم به دانشگاههاي مجري ابلاغ مي شود.

 

بر اساس آيين نامه جديد، پذيرش دانشجوي دکتري از امسال داراي دو مرحله برگزاري آزمون و مصاحبه دانشگاههاي مجري است که آزمون شامل آزمون زبان، آزمون استعداد و دروس مشترک تحصيلي است.

 پذيرفته شدگان سه برابر ظرفيت اين آزمون از سوي سازمان سنجش براي پذيرش نهايي به دانشگاهها معرفي مي شوند و دانشگاهها از ميان اين تعداد دانشجويان دکتري را پذيرش مي کنند.

نظر شما