شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۵۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
به منظور نمايش آخرين دست‌آوردهاي جهان؛
نمايشگاه و جشنواره حمل ونقل وترافيك شهري89 به مدت چهار روز از 12 تا 15 آبان و با حضور 60 شركت در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران در بوستان گفتگو برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» بهنام خشنودي قائم مقام معاونت حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه،از برگزاري نخستين نمايشگاه و جشنواره «حمل ونقل وترافيك شهري89» از 12 تا 15 آبان خبرداد و افزود: اين نمايشگاه به منظور ارايه توانمندي‌ها، اطلاع‌رساني عمومي و تبادل تجربيات و عرضه كالا و خدمات در حوزه حمل و نقل شهري به نمايش گذاشته مي‌شود.


وي در مورد اهداف برگزاري اين نمايشگاه تصريح كرد: معرفي آخرين دست‌آوردهاي حوزه حمل و نقل و ترافيك شهري، امكان تبادل اطلاعات با ساير مجموعه‌هاي مربوط، تاكيد بر حفظ و نگهداري محيط زيست شهري، جلب توجه افكار عمومي به مقوله ارتقاي فرهنگ ترافيك، ترسيم چشم‌انداز آينده طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران، از اهداف اصلي نمايشگاه محسوب مي‌شود.


وي ادامه داد: نقد و بررسي كاستي‌ها و ارايه راهكار، نظرسنجي و دريافت نظريات شهروندان، ايجاد فضاي جذاب و مفرح براي خانواده‌ها و امكان ارتباط مستقيم و رو در روي مردم و مسوولان، از ديگر اهداف اين نمايشگاه است.

نمايشگاه مستقل و به شكلي متفاوت برپا مي‌شود

 

خشنودي در مورد علت محسوب كردن اين نمايشگاه به عنوان نخستين نمايشگاه و جشنواره حمل ونقل وترافيك شهري گفت: تا كنون در اين حوزه نمايشگاه‌هاي زيادي برگزار شده اما بيشتر اين آنها به صورت حاشيه‌اي و در كنار ديگر نمايشگاه‌ها قرار داشته‌اند، درحالي كه فستيوال tehran trafex 2010 به صورت مستقل و تخصصي و به شكلي متفاوت برپا مي‌شود.


وي با اشاره به اين كه شعار امسال نمايشگاه « باهم ترافيك را مديريت كنيم» است، اظهار كرد: ترافيك درحالي امري تخصصي است اما براي پيشبرد اهداف نياز به اقدامات فرهنگي و اجتماعي و مشاركت مردم داريم كه با توجه به اين موضوع ، ارتقاء فرهنگ ترافيكي و تطبيق رفتارهاي ترافيكي با نيازهاي روز محور اصلي برنامه‌ها و طرح جامع حمل ونقل و ترافيك قرارگرفته است.


وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه و جشنواره حمل ونقل وترافيك شهري89 به مدت چهار روز از 12 تا 15 آبان و با حضور 60 شركت در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران در بوستان گفتگو برگزار مي‌شود.

  

قائم مقام معاونت حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران به حضور پليس راهنمايي و رانندگي در اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: برنامه‌هاي آينده توسعه مترو، اقدامات و موضوعات مربوط به اتوبوس هاي تندرو (BRT) ، به كارگيري سيستم‌هاي هوشمند موسوم به ITS، توجه به گسترش حمل و نقل و عمومي ايمن، برنامه‌ريزي شده و اقتصادي، مديريت ساخت و بهره‌برداري از پاركينگ‌هاي طبقاتي و مكانيزه، آموزش و ارتقاي فرهنگ شهروندي در بخش‌هاي عمومي به ويژه كودكان و نوجوانان و ارايه آخرين امكانات و تجهيزات در زمينه ترافيك و علايم ترافيكي، ايمني و حفاظتي، از محورهاي اصلي نمايشگاه به شمار مي‌رود.

ايجاد مسير دوچرخه سواري در 13 منطقه تا پايان سال

خشنودي با بيان اين كه طرح‌هاي مربوط به احداث پياده‌راه‌ها و امكان استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله نقليه پاك، از ديگر محورهاي اصلي اين نمايشگاه است، گفت: پياده راه سازي و راه‌اندازي مسيرهاي دوچرخه يكي از بحث‌هاي عمده حوزه حمل ونقل و ترافيك است و در اين را بطه تا پايان سال در 12 تا 13 منطقه مسير دوچرخه سواري ايجاد مي كنيم.


وي ادامه داد: در اين زمينه بيشتر مسيرهايي را انتخاب مي كنيم كه منتهي به ايستگاه مترو و اتوبوس مي‌شود.


رييس نمايشگاه و جشنواره حمل ونقل وترافيك شهري89 ،ارايه طرح جامع و نقل و ترافيك تهران را از ديگر محورهاي اصلي نمايشگاه دانست و افزود: هم اكنون كليات حمل ونقل و ترافيك در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده و براساس آن در افق 1404 بايد سهم حمل ونقل عمومي به 75 درصد برسد كه دراين رابطه مترو محور اصلي حمل ونقل وترافيك است.

17 درصد سفرهاي پايتخت تحميلي است

قائم مقام معاونت حمل‌ونقل وترافيك شهرداري تهران همچنين در اين نشست خبري به انجام روزانه 15 ميليون سفر و 22 ميليون جابجايي در پايتخت اشاره كرد و افزود: براساس آمارهاي دريافتي روزانه 70 ميليون سفر به مقصد تهران انجام مي‌شود.


وي ادامه داد: در طول روز افرادي براي گرفتن خدمات به شهر تهران مي‌آيند كه به آنها جمعيت‌شناور مي‌گويند كه با توجه به اين نوع سفرها، 17 درصد سفرهاي پايتخت تحميلي است.

نمايش دست‌آوردهاي پيشرفته آلمان، ايتاليا، كره جنوبي و ژاپن 


عليپور دبير نمايشگاه نيز در اين نشست خبري گفت: امسال در اين نمايشگاه از طريق سازمان‌هايي كه در اين نمايشگاه حضور دارند، دست آوردهاي مدرن و خاص كشورهايي از جمله آلمان، ايتاليا، كره جنوبي و ژاپن ارائه مي‌شود.


وي افزود: سازمان‌ها و شركت‌هاي زيرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافيك، معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيك شهرداري مناطق بيست و دوگانه، مديران شهري در كلان‌شهرها و شهرهاي كشور و دانشگاه‌ها و مراكز علمي در نمايشگاه حضور خواهند داشت.


معاون آموزش حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: برنامه‌هاي ويژه‌اي براي كودكان و نوجوانان به منظور آموزش و انتقال آموزه‌هاي ترافيكي شامل برنامه‌هاي متنوعي همچون نمايش برنامه‌هاي شاد، برگزاري مسابقات مختلف، برپايي پارك آموزش ترافيك، اجراي راهروهاي ترافيكي با علايم راهنمايي و رانندگي، شبيه‌سازي اتاق كنترل، استقرار دستگاه‌هاي سيميلاتور و ...، از برنامه‌هاي ويژه نمايشگاه است.


عليپور خاطرنشان كرد: 5 هزار كودك به عنوان پليس ترافيك ثبت‌نام شده و در اين نمايشگاه حضور دارند.

نظر شما