شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
شماره 417 مجله فيلم با گزارشي از فيلم‌هاي اكران شده در تهران و مطلبي با عنوان «جنگ مغلوبه» كه واقعه‌نگاري اختلاف خانه سينما و معاونت سينمايي است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شهر، در اين شماره ماهنامه سينمايي، فيلم‌هاي خانه‌ي پدري (كيانوش عياري)، سبب من (بهرام بهراميان)، خاك و آتش (مهدي صباغ‌زاده)، گلوگاه (محمدابراهيم معيري) و... معرفي شده است. همچنين در اين شماره يادداشتي براي درگذشتگان همچون نورمن ويزدام و رضا خندان از جمله مطالب خواندني اين مجله به شمار مي‌رود. در ادامه نيز گزارشي از بيست و چهارمين جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان با عنوان پروانه ها بي پرواز به چاپ رسيده است.

گپي با فرزاد موتمن، كاظم معصومي و بابك حميديان از ديگر بخش هاي اين شماره است. نگاهي ديگر به دوبله‌ي سريال 24، استقبال از «قهوه‌ي تلخ» و «پوپك و مش ماشاالله» و نگاهي به چند فيلم، «بي‌ستاره» (بهمن گودرزي)، «قاطينگا و پاتينگا در شهر» (سيدوحيد حسيني)، «حرفه‌اي‌ها» (پوران درخشنده)، «وقت اضافه» (مهرداد خوش‌بخت) را مي توان در اين مجله خواند.



در اين شماره نيز نقد فيلم هاي «سن‌پطرزبورگ» به كارگرداني بهروز افخمي و گفت‌وگو با بازيگرانش پيمان قاسم‌خاني و محسن تنابنده، «باد در علفزار مي‌پيچد» به كارگرداني خسرو معصومي و گفت‌وگو با معصومي درباره‌ي سه‌گانه‌اش، چهار نقد بر فيلم لطفاً مزاحم نشويد به كارگرداني محسن عبدالوهاب و گفت‌وگو با كارگردان «مُلك سليمان» شهريار بحراني و گفت‌وگو با مدير فيلم‌برداري‌اش حميد خضوعي ابيانه، «زخم شانه‌ي حوا» به كارگرداني حسين قناعت، «شكلات داغ» به كارگرداني حامد كلاهداري، «بعدازظهر سگي سگي» به كارگرداني مصطفي كيايي، «نخودي» به كارگرداني جلال فاطمي، ...و« آسمان آبي» به كارگرداني غزاله سلطاني منتشر شده است.

در بخش سينماي جهان نيز در بخش نماي دور، رونق اقتصادي سينماي هندوستان و بحران اقتصادي چند كمپاني هاليوودي مورد بحث قرار گرفته است. بررسي فيلم‌هاي روز جهان به، در باب انسان‌ها و خدايان Des hommes et des dieu/ Of Gods and Men (اگزاويه بووآ) و گفت‌وگو با كارگردان/ ماشِته Machete (رابرت رودريگز/ ايتن منيكوييس)/ تشنگي Thirst / Bakjwi (پارك چان‌ووك) اختصاص دارد.


نظر شما