پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳
رييس ستاد برگزاري نخستين نمايشگاه و جشنواره حمل و نقل و ترافيك شهري 10 برنامه ويژه اين نمايشگاه را اعلام كرد.

 به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، بهنام خوشنودي مشاركت مجموعه‌هاي مؤثر در حوزه حمل و نقل شهري را دومين ويژگي نمايشگاه اعلام كرد و گفت: علاوه بر سازمان‌ها و شركت‌هايي كه به صورت مستقيم در اين بخش فعاليت مي‌كنند، معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيك مناطق، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و بخش خصوصي شامل مؤسات تحقيقاتي و مطالعاتي، توليدكنندگان محصولات و ملزومات ترافيكي و گروه‌هاي مهندسان مشاور، از ديگر بخش‌هايي هستند كه در نمايشگاه حضور جدي خواهند داشت.

 

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزاري هم‌زمان نمايشگاه تخصصي و جشنواره عمومي و تركيب و تلفيق اين دو بخش را سومين ويژگي نمايشگاه دانست و افزود: در اين نمايشگاه به نحوي برنامه‌‌ريزي شده كه متخصصان مربوطه امكان ديدار از نمايشگاه را داشته باشند و در عين حال براي عموم شهروندان نيز ديدن از نمايشگاه امكان‌پذير باشد.

 

خوشنودي نمايش پيشرفت كشور در حوزه حمل و نقل شهري را ديگر ويژگي اين نمايشگاه بر شمرد و اظهار كرد: اين نمايشگاه فرصت مناسبي است تا هم مردم و هم مسوولان با دست‌آوردها و توانمندي‌هاي اين بخش آشنا شوند و هم‌زمان با معرفي اين ظرفيت‌ها و قابليت‌ها، اهميت توجه ويژه به اين بخش و ضرورت تأمين منابع مورد نياز مورد تأكيد قرار ‌مي‌گيرد.

 

 وي با اشاره به هم‌زماني دومين روز برگزاري نمايشگاه (13 آبان) با «روز دانش‌آموز»، تصريح كرد: به مناسبت اين روز، ويژه برنامه‌‌هايي براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، ضمن اين‌كه اساساً نمايشگاه به نحوي برنامه‌‌ريزي شده كه كودكان و نوجوانان دانش‌آموز از اصلي‌ترين مخاطبان آن به شمار مي‌آيند.

 

 رييس ستاد برگزاري نمايشگاه و جشنواره حمل و نقل و شهري به هم‌زماني سومين روز برگزاري نمايشگاه (14 آبان) با «روز فرهنگ عمومي» اشاره كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين سياست‌هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومي، ارتقاي فرهنگ عمومي به ويژه فرهنگ ترافيك در شهروندان است.

 

خوشنودي توجه به مشاركت عمومي شهروندان از طريق تدارك جشنواره‌اي فراگير و گسترده در كنار نمايشگاه به عنوان يكي از ويژگي‌هاي نمايشگاه را مورد تأكيد قرار داد و افزود: به اين منظور با همكاري حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران درسه شب متوالي، سامانه‌‌هاي نشاط با ارائه برنامه‌هاي جذاب و متنوع در محل برگزاري نمايشگاه، فضايي شاد و مفرح را براي خانواده‌ها فراهم مي‌نمايند و جلب مشاركت مردمي يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي نمايشگاه است.

 

وي پياده‌سازي نمونه‌اي از يك پارك آموزش ترافيك جهت انتقال آموزه‌هاي ترافيكي با استفاده از آموزش‌هاي مستقيم و غير مستقيم، مباحث و موضوعات ترافيكي به كودكان را از ديگر ويژگي‌هاي نمايشگاه دانست و اظهار كرد: علاوه بر اين در نمايشگاه محصولات آموزشي و توليدات كمك آموزشي نيز به كودكان اهداء مي‌شود.

 

وي ويژگي ديگر نمايشگاه را پيش‌بيني مسير دوچرخه‌سواري براي شركت‌كنندگان دانست و تصريح كرد: توسعه مسيرهاي دوچرخه‌سواري و ترويج اين رشته ورزشي و در عين حال تفريحي به عنوان يك وسيله حمل و نقلي در تمامي مناطق شهر تهران در دستور كار مديريت شهري قرار دارد و به اين منظور برنامه‌هاي مطالعاتي و اجرايي در دست انجام است.

 

وي در پايان توجه ويژه به حفظ محيط زيست شهري و كاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي از طريق تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي از يك طرف و توسعه حمل و نقل غير موتوري از جمله احداث پياده‌راه‌ها و گسترش دوچرخه‌سواري را دهمين ويژگي نمايشگاه اعلام و خاطرنشان كرد: اميدواريم اين نمايشگاه با حضور مؤثر مديران و كارشناسان حوزه حمل و نقل شهري و با شركت گسترده عموم شهروندان نقطه عطفي در برگزاري مشترك نمايشگاه‌هاي تخصصي با جشنواره‌هاي عمومي باشد.

 

معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نخستين جشنواره حمل و نقل شهري از صبح چهارشنبه دوازدهم تا عصر شنبه پانزدهم آبان‌ در نمايشگاه عمومي شهرداري تهران در  پارك گفت و گو برگزار مي‌كند. ديدار از اين نمايشگاه براي عموم  آزاد است. 

نظر شما