پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۵۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
توصيه يك مسوول به دانش‌آموزان:
رئيس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت هشدار داد كه دانش‌آموزان نبايد تحت هيچ شرايطي از دستفروشان، موادغذايي و انواع تنقلات خريداري كنند و در صورت خريد خوراكي از بوفه مدارس هم به تاريخ توليد، انقضا و مجوز ساخت آن از وزارت بهداشت توجه كنند.

به گزارش "شهر"، مهندس سيدرضا غلامي، با بيان اين مطلب اظهار كرد: دانش‌آموزان بايد در مدرسه بهداشت فردي و محيط را رعايت كنند و در نظافت كلاس خود و محيط مدرسه كوشا باشند.

 

وي به دانش‌آموزان توصيه كرد: قبل از اين كه تغذيه خود را مصرف كنند حتماً دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند و زباله‌هاي خود را درون سطل آشغال بريزند. همچنين در هنگام آب خوردن، از ليوان شخصي استفاده كنند و در صورت نداشتن ليوان، قبل از خوردن آب، دست‌هاي خود را بشويند. دانش‌آموزان به اين نكته توجه كنند كه نبايد هنگام آب خوردن دهان خود را به شير اتصال دهند.

 

غلامي با اشاره به اين كه فروش مواد غذايي توسط دست‌فروشان در مقابل مدارس، باعث ابتلا به بسياري از بيماري‌ها مي‌شود، افزود: دانش‌آموزان نبايد تحت هيچ شرايطي از دستفروشان، موادغذايي و انواع تنقلات خريداري كنند و اگر در بوفه مدارس هم مواد غذايي را تهيه مي‌كنند حتماً به تاريخ توليد، انقضا و مجوز ساخت آن از وزارت بهداشت توجه كنند.

 

بر اساس اعلام وبدا، رئيس اداره نظارت بر بهداشت اماكن عمومي وزارت بهداشت با تأكيد بر نقش اولياء مدارس در بهداشت محيط اظهار كرد: اولياء مدارس نقش كليدي را در بهداشت محيط در مدارس ايفا مي‌كنند و مربيان و رابطين بهداشت مدارس بايد نظارت كامل و دقيقي بر بوفه‌ها و مواد خوراكي كه در اين بوفه‌ها عرضه مي‌شود، داشته باشند.

 

به گفته وي، در طول سال تحصيلي نظارت‌هاي مستمر توسط بازرسان بهداشت محيط در قالب كنترل سرويس‌هاي بهداشتي، دفع زباله‌ها و همچنين نور، تهويه و سيستم كنترل حريق انجام مي‌شود.

 

رئيس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت همكاري و مشاركت دانش‌آموزان در حفظ بهداشت محيط مدرسه را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان با رعايت بهداشت فردي، نقش بسزايي را در حفظ بهداشت محيط در مدارس و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند. همچنين به والدين توصيه مي‌شود اگر به بچه‌ها پول مي‌دهند به آنها توصيه كنند تا مواد غذايي مناسبي را تهيه و از دستفروشان خريد نكنند.

نظر شما