شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
معاون شهردار تهران گفت: لزوم تعامل ميان جامعه شهرسازان و برنامه ريزان شهري امري محتوم است

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، مناف هاشمي، معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران گفت: نگاهي که استادان حوزه شهرسازي به اين موضوع دارند بسيار درست است چرا که در رابطه با برنامه ريزي شهري و در راستاي بهبود مسائل شهري و ارتقاي کيفيت محيط است و در اين زمينه با بسياري از کشورهاي دنيا تفاوت داريم .

وي با تاکيد بر لزوم تعامل ميان جامعه شهرسازان و برنامه ريزان شهري افزود: شهرسازي با محيط شهري، توسعه پايدار، مسکن، روحيات انسان‌ها، توسعه شهري، فضاي سبز ارتباط دارد و از اين رو تخصصي ميان رشته اي است و شاخص‌هايي که موجب ارتقاي کيفيت محيط شهري مي شود موضوعات شهرسازي است و يک مدير شهري همه اين ابعاد را با هم مي بيند.

هاشمي خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر نتوانيم درآمد پايدار داشته باشيم نمي توانيم کالبدخوبي هم داشته باشيم و مجبور هستيم به درآمدهاي ناپايدار رو آوريم که ساختار شهري را در ابعاد مختلف نامناسب مي کند. وي اضافه كرد: سرانه‌هاي استاندارد تجهيز شده نياز امروز است و بايد در مسائل شهرسازي وجود داشته باشد و همچنين از طرفي وجود مسکن مطلوب هم حق شهروند است و هم وظيفه مديريت شهري و در همه ابعاد توجه به اين موضوعات وجود دارد.

معاون شهردار تهران با بيان اين که در دوره مديريت فعلي شهر تهران توجه به همه اين ابعاد در اولويت قرار دارد تصريح کرد: از شاخص هاي اصلي دراين حوزه و ساير موضوعات شهري، مشاركت و تعامل شهروندان و مردم است که بايد در کنار برنامه ريزان و مديران شهري قرار گيرد. 

نظر شما