شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۶۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
شهردار منطقه 19 از برگزاري جشنواره هفته فرهنگي استان ها در تهران خبر داد و گفت : تمامي استان هاي کشور با همکاري شهرداري تهران برنامه هاي فرهنگي خود را در قالب آداب و رسوم ويژه استان، به شهروندان تهراني معرفي مي کند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران عباداله فتح‌اللهي در خصوص برگزاري برنامه‌هاي هفته فرهنگي استان‌ها در شهر تهران، اظهار داشت: در راستاي اهداف توسعه فرهنگي شهر تهران و کلان شهرهاي کشور، توافقي ميان شهرداران مختلف کلان شهرها در نشست کلان شهرها تنظيم شده که طي آن قرار است، تمامي استان هاي کشور هر کدام در مدت زمان يک هفته برنامه ها و آداب و رسوم استان خود را در تهران اجرا کنند که استان آذربايجان شرقي در اين زمينه پيش گام شده است.

وي ادامه داد: با توجه به رويکرد شهردار تهران مبني بر اولويت مباحث فرهنگي اجتماعي، خوشبختانه شهرداري تهران در اجراي اين برنامه پيش قدم بوده و در همين راستا استان هاي مختلف مي توانند از فضاهاي فرهنگي، هنري و اجتماعي شهر تهران بهره مند شده و داشته ها و توانمندي هاي خود را در تهران عرضه کنند.

مسئول ستاد برگزاري هفته فرهنگي استان ها در تهران از برگزاري برنامه هاي استان آذربايجان شرقي از 29 آبان ماه تا عيد غدير خبر داد و گفت: براي برگزاري اين برنامه شهرداري تبريز ومقامات و مسئولان استان آذربايجان شرقي، شهرداري تهران را جهت تقويت و همبستگي ملي  و ايجاد غناي فرهنگي همراهي مي کنند.

شهردار منطقه 19 محوريت برنامه هاي آذربايجان شرقي در تهران را، نقش آذربايجان در دفاع مقدس و شهداي آذربايجان؛ آذربايجان، فرهنگ، ادب ، هنر؛ آذربايجان ، فرهنگ عاشورايي و محبت اهل بيت و در نهايت آذربايجان، علم، تاريخ و تمدن عنوان کرد.

وي با ياد آور شدن اين مطلب که محورهاي فوق جزو چهار محور اصلي در جشنواره و هفته فرهنگي آذربايجان شرقي بوده، افزود: برنامه هاي متنوعي طي يک هفته در فرهنگسراي خاوران برگزار خواهد شد و همچنين در کنار برنامه هاي متنوع اين جشنواره، نمايشگاه هاي مختلفي با آثار و دست نوشته هاي هنرمندان آذري در تهران بر پا مي شود.

فتح اللهي هدف عمده شهرداري تهران را از برگزاري جشنواره هاي هفته استان ها در تهران، آشنايي مردم تهران با فرهنگ و آداب و رسوم قوميت هاي مختلف کشور عنوان کرد و گفت: چنانچه با فرهنگ و آداب و رسوم استان ها و قوميت هاي مختلف کشورمان به خوبي آشنا شويم، فرصت توسعه، سازندگي، سربلندي، پيشرفت و عدالت در کشور عزيزمان ايران به شکل همه جانبه و گسترده فراهم خواهد شد.

وي تصريح کرد: عدم شناخت مردم از فرهنگ، رسوم و آداب قوميت هاي مختلف در ايران ممکن است مشکلاتي را ايجاد کند که در همين راستا شهرداري تهران با برگزاري جشنواره هاي اين چنين آشنايي و اشراف شهروندان را به تمام زواياي خوب و لطيف فرهنگ اقوام گوناگون کشورافزايش مي دهد.

شهردار منطقه 19 در ادامه تاکيد کرد:  تمام استان‌ها طي جشنواره هفته استان ها در تهران ، به برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري خود خواهند پرداخت.

وي اضافه کرد: افتتاحيه مراسم با پيام قاليباف شهردار تهران آغاز خواهد شد و اختتاميه آن نيز در برج ميلاد با حضور پزشکيان و ساير نماينده هاي آذري زبان مجلس شوراي اسلامي و شخصيت هاي فرهنگي و ملي آذربايجان برگزار مي شود.  

نظر شما