جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
اسامي 12 نفر برگزيده نخستين دوره جايزه سال ايرج بسطامي براي حضور در مرحله نهايي داوري و آزمون عملي مشخص شد.

به گزارش شهر، «فاضل جمشيدي» دبير نخستين دوره جايزه سال ايرج بسطامي در گفت‌و‌گو با ستاد خبري با اعلام اين خبر گفت: اين افراد با پشت سر گذاشتن مراحل ابتدايي و داوري اثر، به مرحله آزمون نهايي راه يافتند و عصر امروز آثار خود را در حضور هيات داوران جايزه ارائه مي‌کنند.

جمشيدي با بيان اين‌که پراکندگي جغرافيايي اين افراد برگزيده نشان مي‌دهد که نخستين دوره جايزه ايرج بسطامي در تمامي نقاط ايران مورد توجه و اقبال علاقه‌مندان به موسيقي و آواز ايراني قرار گرفته است افزود: اسامي اين برگزيدگان عبارتند از امير رفعتي و علي ياري‌پور از استان تهران، جواد آصفي سميرمي از شهرستان سميرم استان اصفهان، علي ساکت يزدي و امين عظيمي از استان يزد، حامد تمدن‌زاد از شهرستان کرج استان البرز، هادي گراوندي از کرمانشاه، امير زماني از قزوين، فرزاد پوراحمد عين‌الديني از تبريز، محسن سياوشي از شهرستان مرودشت استان فارس، قاسم يوسفيان از شهرستان محمودآباد استان مازندران و ميلاد محمدي از زاهدان.

وي اضافه كرد: اين 12 نفر عصر امروز در در حضور هيات داوران آزمون عملي برگزار مي‌کنند و در نهايت 6 نفر از آن‌ها به عنوان منتخب جايزه معرفي مي‌شوند که از اين تعداد 3 نفر برنده جايزه و 3 نفر عنوان تقدير شده دريافت مي‌کنند.

دبير نخستين دوره جايزه سال ايرج بسطامي همچنين گفت: با توجه به اينکه اين جايزه براي نخستين بار و توسط يک نهاد فرهنگي و هنري خصوصي برگزار مي‌شود، حضور اين تعداد جوان علاقه‌مند و هنرمند از سراسر ايران نشان مي‌دهد که هنر آواز در جوانان ايراني به عنوان يک هنر جدي مطرح بوده و مورد توجه است.

وي خاطرنشان کرد: به زودي شرايط تهيه دعوتنامه و کارت حضور در مراسم پاياني جايزه اعلام مي‌شود اما برگزارکنندگان درصدد هستند اين مراسم با حضور پررنگ خوانندگان، آهنگسازان، پژوهشگران حوزه موسيقي و مسئولان بخش‌هاي خصوصي و دولتي موسيقي برگزار شود.

جمشيدي تصريح کرد: حضور آهنگسازان و مسئولان بيشتر به اين خاطر مد نظر ماست که در آن شب بتوانيم توجه آنان را به خوانندگان جوان ايراني جلب کرده و حمايت ايشان را براي تهيه آثار اين جوانان جذب کنيم.


مراسم پاياني نخستين دوره جايزه سال ايرج بسطامي روز 8 آذرماه از ساعت 17 تا 19 در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما