شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳
نسخه جديد وب‌سايت سازمان حفاظت محيط زيست، صبح امروز رونمايي شد. وب‌سايت اين سازمان، 12 سال قبل راه‌اندازي شده بود.

 به گزارش شهر، اين نسخه جديد که از چندي پيش به طور آزمايشي در شبکه جهاني اينترنت بارگذاري شده بود، صبح امروز با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست رونمايي شد و به طور رسمي فعاليت خود را آغاز کرد.

 

  محمد جواد محمدي‌زاده، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست درباره لزوم توجه به وبسايت در سازمان گفت: وجود يک وبسايت روزآمد و کارآمد بستر اصلي اطلاع رساني مناسب در زمان حاضر است اما متاسفانه سازمان فاقد اين بستر بود. خوشبختانه سايت فعلي از امکانات خوبي برخوردار است که نيازهاي اطلاع‌رساني در حوزه محيط زيست را مرتفع مي‌کند.

 

  او ادامه داد: در بعضي از سفرهاي خارجي، مسئولان حفاظت محيط زيست ساير کشورها به ما مي‌گفتند که چرا آمارهاي موجود در وب‌سايت سازمان قديمي است که اين موجب شرمندگي ما مي‌شد. اما امروز مي‌توانيم آخرين آمارها و اطلاعات را روي وب‌سايت قرار دهيم تا همه به آنها دسترسي داشته باشند.

 

  محمدي‌زاده تصريح کرد: بايد دستورالعمل‌هاي مربوط به حوزه فعاليت سازمان، روي وب‌سايت قرار گيرند تا متقاضيان نيازي به مراجعه حضوري نداشته باشند و به راحتي و از طريق وب‌سايت از آخرين دستور‌العمل‌ها مطلع شوند.

 

  او افزود: هم اکنون وب‌سايت به دو زبان فارسي و انگليسي است اما سعي داريم تا در آينده نزديک ديگر زبان‌هاي زنده دنيا مانند عربي، فرانسه و اسپانيولي را نيز به وب‌سايت سازمان اضافه کنيم.

 

  رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بر به روز نگه داشتن وبسايت سازمان تاکيد کرد.

 

  نورالله مرادي، مدير کل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست نيز از تشکيل يک گروه سردبيري براي وب‌سايت سازمان خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به دفاتر و فعاليت‌هاي سازمان در اين گروه طبقه‌بندي مي‌شوند و به مرور بازگذاري خواهند شد.

 

  او افزود: بخش‌هايي مانند معرفي کتاب و تازه‌هاي نشر، تقويم مناسبت‌هاي زيست محيطي، اخبار سازمان و بخش کودک و نوجوان از بخش‌هاي نسخه جديد وب‌سايت سازمان هستند.

 

  مرادي همچنين خاطر نشان کرد: براي طراحي وب‌سايت، حدود 10 ماه کار مطالعاتي انجام شده و سايت‌هاي مشابه در 17 کشور جهان مورد بررسي قرار گرفته است. سعي شده تا فضاي وب‌سايت زيبا و با کاربري آسان طراحي شود.

 

  همچنين رحمتي‌نژاد، مديرکل دفتر فناوري اطلاعات سازمان حفاظت محيط زيست نيز در تشريح بخش‌هاي مختلف وب‌سايت جديد سازمان گفت: تلاش ما اين بود که وب‌سايت تنها يک صفحه براي اخبار سازمان نباشد و دير به دير به روز شود بلکه سعي کرديم سمت و سوي آن را به طرف يک «پرتال» تخصصي ببريم و رويکرد آن اطلاع رساني در حوزه‌هاي تخصصي باشد.

 

  او افزود: بخش کودک و نوجوان نيز به سايت افزوده شده تا بتوانيم فرهنگسازي را از مقاطع سني پايين‌تر آغاز کنيم.

 

  نسخه جديد وبسايت رسمي سازمان حفاظت محيط زيست در نشاني www.epo.ir و يا www.environment.ir قابل دسترسي است. با اين حال هنوز برخي از بخش‌هاي آن فاقد مطلب است که مسئولان اين وب‌سايت گفته‌اند که در آينده نزديک اين بخش‌ها نيز به روز رساني خواهند شد.

نظر شما