شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۶۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با تمجيد از اقدام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز در برگزاري هفته فرهنگي تبريز در تهران، اين هفته را هفته معرفي زيبايي هاي تبريز دانست.

به گزارش شهر از تبريز، مهندس تراب محمدي در اين رابطه گفت: در دنياي امروز، ارتباطات حرف اول را در توسعه مي زند و تجربه ثابت کرده است که برقراري ارتباطات بدون معرفي نمودهاي مختلف فرهنگي ثمر بخشي لازم را نخواهد داشت.

به گفته وي، برگزاري هفته هاي فرهنگي به عنوان راهکاري موثر و قوي در راستاي معرفي فرهنگ، آداب و رسوم، پيشينه، توانمندي هاي هنري و علمي و فني مطرح شده اند و جاي خوشحالي است که شهر تاريخي و زيباي تبريز، آنچنان که هست به هموطنان ساکن در تهران معرفي مي شود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي افزود: اقدامات موثري از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز در راستاي معرفي جاذبه ها و توانمندي ها و همچنين هنر و فرهنگ شهر صورت گرفته و با همکاري شايسته هنرمندان تمام رشته ها به ويژه هنرمندان هنرهاي سنتي و صنايع دستي شهرمان تصوير درستي از آنچه مهمانان شهر تبريز در اين شهر تاريخ ساز مي بينند، ارائه شده است.

محمدي ابراز اميدواري نمود اين اقدام در ساير استانها و شهرهاي کشور نيز استمرار پيدا کند و بتواند رابطه موثري ميان مردم هنر دوست کشور و هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان آذربايجان شرقي برقرار كند.

گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه مي افزايد: هفته فرهنگي تبريز توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز با حضور حدود 250 نفر از هنرمندان، اصحاب رسانه، پيشکسوتان، گروههاي هنري، مسئولان و فرهنگيان شهر از روز 29 آبان ماه در فرهنگسراي خاوران و فرهنگسراي بهمن تهران برگزار خواهد شد.

رونمايي از 14 اثر هنري و انتشاراتي، برگزاري 22 نمايشگاه در رشته‌هاي خوشنويسي، عكس، نگارگري، طراحي گرافيك، كاريكاتور، آذرنگاري، اجراي نمايش‌هاي صحنه‌اي و خياباني،‌ اجراي موسيقي ايراني، آذري، عاشيق‌لر، برگزاري هفته فيلم كوتاه تبريز، برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم توسط كارگردانان استان، برگزاري ورك كارگاه‌هاي تخصصي، نشست‌هاي علمي، نشست مشترك اصحاب فرهنگ و هنر دو شهر، برگزاري همايش و بزرگداشت سه علامه، برگزاري همايش و بزرگداشت شهداي آذربايجان همچنين برگزاري شب‌هاي تبريز از جمله برنامه‌هاي هفته فرهنگي تبريز در پايتخت به شمار مي‌روند.

نظر شما