شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۲۷۰۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
به منظور آشنايي هموطنان گلستاني با هنرهاي سنتي و صنايع دستي آذربايجان شرقي، هنرمندان استان در نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي و جشنواره فرهنگي اقوام استان گلستان حضور مي يابند.

به گزارش شهر از تبريز، مهندس تراب محمدي در اين رابطه گفت: در اين نمايشگاه که با حضور نمايندگاني از استانهاي مختلف کشور در استان زيباي گلستان برگزار مي گردد، هنرمندان استان به ارائه و نمايش هنرهاي ارزشمند استان مي‌پردازند.

وي افزود: در نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي و جشنواره فرهنگي اقوام استان گلستان، هنرمنداني در رشته هاي مختلف به نمايندگي از هنرمندان استان حضور خواهد داشت و آثاري در رشته هاي سفال و سراميک هنري و کاشي هفت رنگ، چاپ باتيک، سوزندوزي ممقان، بافته هاي داري و گليم بافي را به نمايش خواهند گذاشت.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خصوص اهميت حضور هنرمندان استان در نقاط مختلف کشور گفت: به دليل اهميت آشنايي مردم و نسل جوان با ميراث گرانبهاي هنري و فرهنگي کشور، با همکاري هنرمندان رشته هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي، به معرفي جاذبه هاي هنري اين بخش کهن و هنرپرور کشور اقدام مي‌کنيم.

رييس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي در خاتمه از هموطنان مختلف ساکن در استان گلستان دعوت نمود با حضور در اين نمايشگاه با فرهنگ و هنر نقاط مختلف کشور آشنا شده و موجب استمرار حضور اين هنرها در زندگي روزمره خود شوند.

نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي و جشنواره فرهنگي اقوام استان گلستان از روز 30 آبان ماه در محل نمايشگاههاي شهر گلستان برپا مي شود و تا سوم آذر ماه در انتظار بازديد علاقمندان خواهد بود.

نظر شما