شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران:
رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، راه‌اندازي و فعال سازي ستادهاي مديريت بحران مناطق، نواحي و محله‌ها را ازجمله برنامه‌هايي به‌شمار آورد که در دستورکار اين سازمان قرار دارد.

به ‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران « عزيزالله رجب‌زاده» که در نخستين نشست هم‌انديشي اعضاي ستاد مديريت بحران منطقه 9 سخن مي‌گفت، افزود: با بهره‌گيري از تجربه ‌هاي جهاني در امر مديريت بحران، 12 هدف پيش‌بيني‌شده و در دستور کار قرار دارد که از آن جمله مي‌توان به راه‌اندازي و فعال سازي ستادهاي مديريت بحران مناطق، نواحي و محله‌ها اشاره کرد.


وي افزود: آموزش و آشنايي شهروندان با اقدامات پيش، هنگام و پس از وقوع بحران، برگزاري مانور تخليه امن و اسکان اضطراري محله‌هاي شهر تهران، شناسايي و تجهيز اردوگاه‌هاي اسکان اضطراري، ارائه آموزش‌هاي حرفه‌اي براي تيم‌هاي امداد و نجات در قالب طرح دوام، آموزش‌هاي خودامدادي و دگرامدادي، ساماندهي و آموزش‌ساکنان مجتمع‌هاي مسکوني بيش از 25 نفر نيز از ديگر برنامه‌هاست. به‌همين منظور، برنامه ريزي هاي لازم در زمينه فعال‌سازي ستادهاي مديريت بحران 22 منطقه، 123 ناحيه و 374 محله صورت گرفته است.


به‌گفته رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، همکاري شهروندان با برنامه‌هاي آموزشي سازمان بسيارخوب بوده است و بايد از اين ظرفيت‌ها به‌نحو مطلوبي بهره‌گيري شود.


برپايه اين گزارش؛ در اين نشست که نهمين نشست فصلي ستاد مديريت بحران منطقه 9 نيز بود و در محل مرکز فرماندهي و ستاد مديريت بحران شهر تهران برگزار شد، افزون بر شهردار و معاونان منطقه، مديران، رييسان ادارات و اعضاي شوراياري محلات نيز حضور داشتند. شهردار منطقه، در سخنان خود هدف اصلي از برگزاري اين نشست را آشنايي شرکت‌کنندگان با فعاليت‌ها و اقدامات صورت گرفته و در دست اجراي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در زمينه هاي يادشده اعلام کرد.


عليرضا جعفري با برشمردن برخي از مشکلات منطقه 9، از تمام دست اندرکاران در منطقه خواست تا از امکانات موجود براي افزايش آمادگي خود و اداره‌هاي تابع، بهره‌گيري کنند.

نظر شما