پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
وزير بهداشت، ارائه كارت سلامت به زنان در معرض خطر HIV / ايذر را يكي از برنامه‌هايي اعلام كرد كه وزارتخانه متبوعش درباره آن بررسي و فكر كرده، اما هنوز به نتيجه نرسيده است.

دكتر مرضيه وحيددستجردي در پاسخ به  پرسش خبرنگار "شهر" كه :«آيا وزارت بهداشت برنامه‌اي براي شناسايي زنان در معرض خطر  HIV / ايذر در دست انجام ندارد؟»، تصريح كرد: ‌شناسايي اين گروه از زنان از وظايف وزارت كشور و نهادهايي مانند بهزيستي است.

 

وي در عين حال خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت كلينيك‌هاي مشاوره را براي زنان در معرض خطر ( زنان خاص )راه‌اندازي كرده، اما معتقديم تعدادشان بايد افزايش يابد.

 

وزير بهداشت همچنين اعلام كرد: انشاالله در صورت رسيدن به نتيجه نهايي در رابطه با ارايه كارت سلامت به زنان در معرض خطر مراتب را اطلاع‌رساني مي‌كنيم.

 وحيددستجردي در رابطه با حادثه تروريستي صبح امروز نزديكي دانشگاه شهيد بهشتي نيز گفت: متأسفانه در انفجارهاي تروريستي، يكي از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي دكتر شهرياري به شهادت رسيد، اما دكتر عباسي و همسر وي بر اثر انفجار بمب كه به خودروي ايشان نصب شده بود، مجروح و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند.

 

وي تصريح كرد:‌خوشبختانه آخرين اخبار از وضعيت دكتر عباسي و همسرشان حاكي از آن است كه مصدوميت آنها جدي نيست و بزودي مرخص مي‌شوند.

 

 به گفته وزير بهداشت، دكتر شهرياري و دكتر عباسي هر دو از اساتيد هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي بودند.

 

وحيددستجردي همچنين از اعلام آخرين تمهيدات وزارت بهداشت درباره آلودگي هواي پايتخت طي روز پنج‌شنبه خبر داد.

 

وي گفت:‌ در شرايط هشدار و بحران آلودگي هوا، برخي بيماران در معرض خطر مرگ و مير قرار مي‌گيرند؛ بر اين اساس طي مدت اخير با توجه به وضعيت آلودگي هواي تهران، 19 درصد بر آمار مراجعه بيماران ريوي و 9 درصد بر مراجعه بيماران قلبي افزوده شده است.

نظر شما