جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
شمس آل احمد، نويسنده، محقق و برادر كوچك جلال آل آحمد شب گذشته 14 آذرماه به علت كاهش سطح هوشياري و عفوت ريوي در بيمارستان باهنر تهران درگذشت.

به گزارش خبرنگار  شهر، اين محقق پيشكسوت از دوم آبان‌ماه به دليل اختلال حواس و مشکلات ريوي به بيمارستان باهنر تهران منتقل شد و به دليل سابقه آلزايمر، قدرت تکلم خود را پس از چند روز از دست داد. وي 42 روز در بيمارستان باهنر تهران بستري بود و شامگاه ديروز يكشنبه 14 آذرماه ساعت 23 از دنيا رفت.

پيكر آل احمد فردا سه‌شنبه 16 آذرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد. مراسم ترحيم اين نويسنده نيز روز پنج شنبه 18 آذرماه از ساعت 13 در مسجد نور در ميدان فاطمي برگزار خواهد شد.

شمس آل‌احمد فرزند آيت‌الله سيداحمد طالقاني و برادر كوچكتر جلال آل‌احمد در سال 1308 در تهران متولد شد. «گاهواره»، «عقيقه»، «مجموعه قصه قدمايي»، «سير و سلوک»، «از چشم برادر» و «حديث انقلاب» از آثار تاليفي وي است و از آثار وي در زمينه تصحيح متون نيز مي‌توان به «طوطي‏نامه» يا «جواهر الاسمار» اشاره کرد. وي در روزنامه‌هاي اطلاعات و کيهان و مدتي نيز در شوراي سرپرستي صدا و سيما فعاليت داشته است.



نظر شما