شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۲۸۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰
شهردار تهران گفت: عاشورا هديه‌اي است به همه بشريت كه در طول تاريخ بشر خواهد ماند و اين فرهنگ بزرگ، راه و رسم زندگي همه انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار شهر، دكتر محمدباقر قاليباف شب گذشته در اربعين شهداي گمنام بوستان نهج‌البلاغه با بيان اين مطلب افزود: عاشورا هديه‌اي است به همه بشريت كه در طول تاريخ بشر خواهد ماند و اين فرهنگ بزرگ راه و رسم زندگي همه انسان‌ها است.

 

وي ادامه داد: واقعه بزرگ عاشورا به ما آموزش داد كه بر اين باور باشيم كه فدا شدن و فدايي دادن جزيي از زندگي ما است. اين معرفت و باور را بايد پيدا كرد كه زندگي خوب براي كساني است كه آماده باشند خوب بميرند. هر انساني آماده باشد كه خوب بميرد مي‌تواند خوب زندگي كند.

 

قاليباف اظهار كرد: در كشورمان در هر مقطع و زماني كه داراي عزت و بزرگي بوده‌ايم و به نوعي افتخاري آفريده‌ايم، بدون شك آماده بوده‌ايم خوب بميريم كه البته اين مساله به معناي چشم‌پوشي از زندگي دنيوي نيست.

 

وي ادامه داد: نتيجه پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي در دوران دفاع مقدس، خوب زندگي كردن مردم كشورمان است و بايد گفت، اين‌‌پيروزي‌‌ها از آثار و بركات فرهنگ جهاد و شهادت است كه ريشه در فرهنگ عاشورا دارد.

 

وي تاكيد كرد: بايد فرهنگ عاشورا را پاس بداريم و نسبت به آن شناخت و معرفت عميق پيدا كنيم.

 

شهردار تهران در ادامه به گفته‌هاي يكي از نظريه‌پردازان بزرگ دنيا در مورد ايران در سال 62 اشاره كرد و افزود: اين نظريه‌پرداز نظام اسلامي ايران را تشبيه به پرنده‌اي مي‌كند كه 2 بال دارد. يك بال آن شهادت طلبي كه برگرفته از فرهنگ عاشورا است و بال ديگر آن مهدويت و عدالت طلبي است كه جامعه را به آينده و زندگي اميدوار مي‌كند.

 

وي افزود: اين نطريه‌پرداز در ادامه مي‌گويد، اين پرنده را زرهي در برگرفته كه آن را در مقابل هر گونه آسيب محافظت مي‌كند و آن زره ولايت‌پذيري است.

 

وي ادامه داد: اين نظريه‌پرداز معتقد است براي مبارزه با اين فرهنگ و نظام ابتدا بايد ولايت‌پذيري را از بين برد و به جاي روحيه شهادت طلبي، فرهنگ رفاه و دنيا طلبي را پياده كرد.

 

قاليباف تصريح كرد: ما بايد به اين مساله توجه كنيم كه از فرهنگ عاشورا چه درس‌هايي مي‌شود گرفت و دشمنان به اين فرهنگ والا چه نگاهي دارند و آسيب‌هاي ما در اين زمينه كجا است.

 

وي گفت: در دولت حضرت مهدي (عج) كه ما در انتظار آن هستيم علم و دانش در اوج خود قرار مي‌گيرد، عدالت اساس كار است و اخلاق و آسايش جزو اهداف آن جامعه قرار دارد و ما نيز بايد به اين سمت حركت كنيم. هر‌گاه در اين مسير گام برداريم عزت دنيوي و اخروي ما تضمين خواهد شد.

 

بنابراين گزارش در پايان مراسم اربعين شهداي گمنام بوستان نهج‌البلاغه كه با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران و ايازي معاون فرهنگي واجتماعي شهرداري تهران برگزارشد، بيرق عزا متبرك به حرم مطهر امام حسين و حضرت ابوالفضل (ع) به هيات‌هاي مذهبي منطقه 2 اهدا شد.

نظر شما