شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۸۲۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
با وجود اين‌كه تهران چند روزي است با آلودگي هوا دست به گريبان است، در نگارخانه‌هاي تهران نمايشگاه‌هايي مهمي چون «گوش ونگوگ» و «باغ پرندگان» و «گل و مرغ‌ها» از هفته گذشته برپا هستند و اين هفته نيز نمايشگاه‌هايي چون «اختلالات»، «گردهم‌آيي 25 گالري در گالري شيرين» و «خورشيدهاي خاكي» افتتاح مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، 25 گالري معتبر تهران به مناسبت پنجمين سالگرد تاسيس گالري شيرين جمعه نوزدهم آذرماه جاري نمايشگاهي گروهي در اين گالري برپا مي‌كنند. گالري شيرين در آستانه پنجمين سالگرد تاسيس خود از 25 گالري معتبر تهران خواسته است با ارائه يك اثر از گنجينه يا هنرمند مورد علاقه‌شان در همكاري گروهي كه به صورت نمادين بيانگر اتحاد و همبستگي گالري‌هاي تهران خواهد بود، شركت كنند.


اين نمايشگاه عصر جمعه 19 آذر با آثاري از گالري‌هاي آران، آريا، آن، اثر، اعتماد، الهه، حنا، خاك، فروهر، دامون‌فر، دي، راه ابريشم، گلستان، طراحان آزاد، ساربان، سيحون، سين، ماه مهر، محسن، ماه، مهروا، نار، والي، هفت ثمر و هما ميهمان گالري شيرين خواهند بود. گالري شيرين در بلوار اندرزگو، خيابان سليمي، باغ انجمن خوشنويسان واقع است.


همچنين نخستين نمايشگاه نقاشي‌هاي ندا رضوي‌پور با عنوان «اختلالات» اين هفته در گالري طراحان آزاد افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه 11 تابلو در ابعاد 120 در 150 و 120 در 120 كه با تكنيك اكريليك روي بوم خلق شده‌اند، به نمايش گذاشته مي‌شود. تفاوت اين نمايشگاه با ديگر نمايشگاه‌هاي وي اين است كه براي نخستين بار نمايشگاه نقاشي خواهد داشت. وي پيش از اين نمايشگاه نقاشي نگذاشته‌ است و هميشه در نمايشگاه‌هايش آثار اينستاليشن، ويدئو آرت و يا هپنينگ را ارائه داده‌ است. نمايشگاه «اختلالات» از 19 تا 23 آذرماه در گالري طراحان آزاد واقع در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، شماره 5 برپا خواهد بود.

 
به مناسبت آغاز ماه محرم حسيني نيز بخشي از نقاشي خط‌هاي مذهبي و نيز آثار نقاشي سالار احمديان در گالري مينا به نمايش در خواهد آمد. اين نمايشگاه از جمعه 19 آذر ماه افتتاح خواهد شد و تا پنج شنبه دوم دي ماه ادامه دارد و 31 اثر از اين هنرمند مقيم کانادا در آن به نمايش گذاشته مي‌شود.


احمديان متولد دزفول است و پيش از مهاجرت از ايران، خوشنويسي را تا سطح فوق ممتاز نزد استاد «اميرخاني» و نستعليق و شکسته را نزد استاد «کابلي» فرا گرفت.


گالري «مينا» در خيابان پاسداران، خيابان گلستان دوم، پلاک 120 واقع شده و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شرکت در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه جمعه از ساعت 16 تا 21 و در طول نمايشگاه از ساعت 16 تا 21 به جز ايام سوگواري تاسوعا و عاشورا به اين گالري مراجعه کنند.


در گالري «راه‌ابريشم» نيز عكس‌هايي از عليرضا پروين و ساسان ابري به نمايش گذاشته خواهد شد. اين نمايشگاه از 20 تا 30 آذرماه براي بازديد عموم برپا خواهد بود. مراسم افتتاح ايننمايشگاه نيز در روز جمعه 19 آذرماه از ساعت 16 تا 20 برگزار مي‌شود و گالري از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 19 و پنجشنبه‌ها ساعت 17 تا 20 در خيابان شهيد لواساني (فرمانيه)، شماره 103 ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


همچنين عکس‌هاي امين طلاچيان از 19 آذر در گالري مهروا افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 28 آذرماه روزانه به جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 21 به نشاني خيابان کريمخان، خيابان آبان جنوبي، شماره 38 ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


نمايشگاه نقاشي‌هاي ابراهيم يغمايي نيز از 19 تا 22 آذرماه در گالري آريا برپا خواهد بود و همه روزه از ساعت 16 تا 22 پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود. گالري آريا در خيابان وليعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتي، کوچه زرين، پلاک 10 واقع است.


نمايشگاه «خاكسترهاي زمان» با آثاري از وحيد محمدي نيز در روز جمعه 19 آذرماه در گالري آتبين افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 23 آذرماه از ساعت 17 تا 21 در گالري آتبين واقع در ضلع جنوبي چهار راه پارک وي، انتهاي کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 ادامه خواهد داشت.


همچنين گالري ماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي علي ميرآقاسي با عنوان «خورشيدهاي خاکي» و سعيد احمدزاده با عنوان «هويت» است. اين دو نمايشگاه روز جمعه 19 آذرماه از ساعت 16 تا 21 افتتاح مي‌شوند و تا 30 آذرماه ادامه دارند. گالري ماه روزهاي يکشنبه تعطيل است و ساير روزها از ساعت 15 تا 19 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود. در روزهاي 24 و 25 آذر ماه نيز گالري تعطيل است. گالري ماه در تهران، خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 واقع است.


نمايشگاه نقاشي‌هاي ساناز دزفوليان نيز با عنوان «اشياء زيسته» از جمعه 19 آذرماه در گالري الهه افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا دوشنبه 22 آذر از ساعت 16 تا 20 به نشاني بلوار آفريقا، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهاي کوچه سمت راست، بن بست اميني، پلاک 3 ميزبان علاقه‌مندان است.


همچنين نمايشگاه «گوش ون گوگ، برش دوم» با رونمايي از شاهکارهاي سه نسل هنري از هفته گذشته در گالري 10 آغاز به کار کرد. در اين نمايشگاه آثاري از هنرمنداني چون پرويز تناولي، عباس کيارستمي، پرويز کلانتري، کورش شيشه‌گران، افشين پيرهاشمي، رضا کيانيان، مصطفي دره باغي، فرشيد مثقالي و فرح اصولي از جمعه 12 آذرماه به نمايش درآمده است و هنرمندان در آن با نگاه خود همه ماجراي زندگي و جنون هنرمند بزرگ «ونسان ون گوگ» را به تصوير در آورده‌اند.



«گوش ون گوگ، برش دوم» تا دوم دي هر روز از ساعت 17 تا 20 در گالري 10 واقع در ميدان ونک، خيابان شهيد خدامي، خيابان نيروي‎انتظامي، بن‎بست رياحي، پلاک 2 ميزبان علاقه‌مندان است. نمايشگاه «باغ پرندگان» گيزلا وارگاسينايي نقاش مجار نيز از روز جمعه دوازدهم آذر در گالري سين آغاز به کار کرد. در اين نمايشگاه 13تابلوي نقاشي، دو اره، دو ساتور، يک قمه و شش دشنه که روي آن‌ها نقش گل و مرغ‌ نقاشي شده بود به نمايش گذاشته شده است.

نمايشگاه باغ پرندگان گيزلا وارگا سينايي تا 22 آذر در گالري سين داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 15 تا 19 از اين آثار در گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 بازديد كنند.

همچنين گالري پرديس سينمايي ملت نمايشگاه نقاشي «جوانان پيشرو» را از 4 آذر ماه برگزار كرده است. در اين نمايشگاه آثاري از سارا آريان پور، کريم اسکندري، رسول اکبرلو، مهدي بابايي، مرضيه باقري، غزاله بحيرايي، مرتضي پورحسيني و افشين پير هاشمي به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه تا 3 دي‌ماه همه روزه از ساعت 11 تا 21 در گالري پرديس سينمايي ملت به نشاني خيابان وليعصر(عج)، ابتداي بزرگراه نيايش برپا خواهد بود.

گالري محسن نيز از روز جمعه 12 آذرماه، نمايشگاه گروهي «آشپزخانه» را به نمايشگاه‌گرداني بهنام کامراني به تماشاي عموم گذاشته است. در اين نمايشگاه که بدون محدوديت در مديوم و تکنيک، گردآوري و انتخاب شده است، آثار بيش از بيست تن از هنرمندان تجسمي جوان ايران از جمله بابک کاظمي، فرهاد فزوني، محمد شيرواني، فريد جعفري، اميرعلي قاسمي، نسترن صفايي، سارا روحي‌صفت، روشنک کاشانيان‌فرد، آساره عکاشه، سهراب کاشاني و هما ارکاني به نمايش گذاشته شده است.


«آشپزخانه» تا 23 آذرماه ادامه خواهد داشت و نشست و گفت‌و گو با هنرمندان آن در روز دوشنبه 22 آذرماه بين ساعات 16 تا 20 در ساعات كار گالري برگزار مي‌شود. گالري محسن در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 واقع و در روزهاي پنجشنبه تعطيل است. نمايشگاه «گل و مرغ‌ها»ي بهرام دبيري نيز از جمعه 12 آذرماه در گالري فروهر به نمايش درآمده است. 27 اثر در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود كه 8 تابلو از ميان آن‌ها در ابعاد 130 در 180 هستند و مابقي تابلوهاي كوچكند. اين آثار با تكنيك اكريليك روي بوم خلق شده‌اند و تعدادي از آن‌ها نيز كلاژهايي با همان مضمون و با استفاده از قطعاتي از مينياتورهاي قديمي ايجاد شده است.


بازديد از اين نمايشگاه تا 23 آذرماه روزانه از ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ها 12 تا 18 و جمعه‌ها 18 تا 20 به نشاني بلوار آفريقا(جردن)، نبش بلوار گلستان، شماره 2، گالري فروهر براي علاقمندان امكان‌پذير است. اين گالري در روزهاي سه‌شنبه تعطيل است.



نمايشگاه نقاشي‌هاي آهو حامدي نيز از جمعه 12 آذر در گالري هما افتتاح شده است. اين نمايشگاه مجموعه‌اي از آثار نقاشي آهو حامدي است كه با تركيب مواد بر روي پارچه خلق شده‌اند. بازديد از اين نمايشگاه تا 21 آذر از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 براي علاقمندان امكان‌پذير است. گالري هما در خيابان وليعصر(عج)، بين ظفر و نيايش، کوچه بابک بهرامي، شماره 58 واقع است.


همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي احمد اسفندياري جمعه 12 آذر ماه در نگارخانه شمس شد. اين نمايشگاه كه 35 اثر از احمد اسفندياري، نقاش پيشكسوت را كه در بين سال‌هاي 56 تا 88 خلق شده‌اند، به نمايش گذاشته است، تا 23 آذرماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود. گالري شمس در خيابان فرمانيه، خيابان سعيدي(مهماندوست)، کوچه مهمانکده، پلاک 12 واقع است.



همزمان نمايشگاهي با عنوان «پيشگامان هنر نوگراي ايران» نيز از روز يكشنبه هفتم آذر در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شد و آثار احمد اسفندياري و محمود جوادي‌پور را در كنار يكديگر به نمايش گذاشته است. اين نمايشگاه شامل بيش از 200 اثر از دوره‌هاي مختلف كاري اين دو هنرمند است و تا 30 دي‌ماه ادامه دارد. سراميك‌ها و سفالينه‌هاي عاشورايي ماهان مومني نيز از جمعه 12 آذر در گالري شمرون واقع در باغ موزه هنر ايراني به نمايش درآمد. اين مجموعه شامل مجسمه ،ظروف و زيور آلات سراميک و نيز آثار حجمي سفال است كه در نمايشگاهي با عنوان غبارروبي و به مناسبت ايام سوگواري امام حسين (ع) و عاشوراي حسيني برگزار شده است.


گالري شمرون در خيابان فرشته، خيابان بوسني و هرزگوين، نرسيده به چهار راه دکتر حسابي، باغ موزه هنر ايراني واقع شده است. اين نمايشگاه تا 22 آذرماه برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند از ساعت 10 تا 14 و 30 دقيقه و نيز 16 و 30 دقيقه تا 21 به اين نمايشگاه مراجعه كنند. اين گالري شنبه‌ها تعطيل است.




نظر شما