جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۸۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
معاون عمراني استاندار تهران گفت : به وزارت کشور پيشنهاد کرده ايم طرح زوج و فرد خودروها تا پايان امسال ادامه يابد .

محمودي افزود : اين درخواست روز گذشته تنظيم و به دفتر استاندار تهران براي ارسال به وزارت کشور ارائه شده است .

 

وي با اشاره به رضايت 80 درصدي شهروندان تهراني از اجراي طرح زوج و فرد گفت : اين طرح ، برنامه جسورانه و موفقي بود که با همکاري شهروندان تهراني به اجرا درآمد و براساس نظرسنجي ، رضايت شهروندان از اجراي ان خوب بوده است.

 

معاون عمراني استاندار تهران ابراز اميدواري کرد وزارت کشور با ادامه اين طرح تا پايان سال موافقت کند .

 

وي گفت: با توجه به افزايش تراکم جابجايي و پايداري هوا در شش ماه نخست سال ، اجراي اين طرح در اين مدت کمک خوبي به کاهش ترافيک و در نتيجه کاهش الودگي هواي پايتخت خواهد داشت .

 

محمودي با تشکر از همکاري راهنمايي و رانندگي و شهروندان تهراني در اجراي اين طرح افزود : شهروندان حدود 70 درصد در موفقيت اين طرح نقش داشتند و در واقع شهروندان در مواردي که با سلامتي انان مرتبط است همکاري و عکس العمل مثبتي دارند و اين قابل تقدير است .

 

معاون عمراني استاندار تهران راهکار کاهش الودگي هواي تهران را در اجراي طرح هاي بلندمدت و کوتاه مدت دانست و گفت: هواي شهر با حرف هاي شعاري بدون پايه علمي رفع نمي شود .

 

وي با بيان اينکه آلودگي هوا نيازمند مسئول بودن همه دستگاه ها است افزود :بايد دانست که فقط خودروها منابع الاينده هواي تهران نيستند بلکه بايد در اين معضل رعايت نکردن مقررات ملي ساختمان ، علمي نبودن ساخت و ساز براي گردش وجريان هوا ، افزايش تراکم و کمبود پارکينگ را هم دخيل دانست که بايد مسئولان ذيربط به ان توجه ويژه داشته باشند .

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما