پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت:
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت با اشاره به افزايش مراکز مشاوره زنان آسيب‌پذير از ارايه «گواهينامه دريافت خدمات» براي زناني که رفتار هاي پرخطر جنسي دارند خبر داد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌و‌گو با خبرنگار "شهر" در واكنش به برخي گمانه‌زني‌ها در برخي سايت هاي خبري مبني بر ارايه كارت سلامت به زناني كه روابط جنسي متعدد دارند، گفت: موضوع کارت سلامت براي اين زنان هيچگاه مطرح نبوده است و اگر اقدامي در اين باره انجام گيرد وزارت بهداشت ارايه دهنده خواهد بود.

وي با اشاره به افزايش مراکز مشاوره زنان آسيب‌پذير تا پايان امسال افزود: با مراجعه زنان آسيب پذير صرفنظر از اين كه چه رفتار پرخطري دارند، تحت درمان بيماري‌هاي آميزشي قرار مي‌گيرند همچنين مشاوره ، آموزش و برنامه‌هاي كاهش آسيب را مي‌بينند و چنانچه بيماري خاصي نداشته باشند و خودشان از ما بخواهند، يك «گواهينامه دريافت خدمات » دريافت مي کنند.

صداقت در پاسخ به اين پرسش که آيا وزارت بهداشت برنامه‌اي براي شناسايي اين زنان دارد گفت: شناسايي وظيفه ما نيست اما هر كس مراجعه و خدمات دريافت كند، در صورت تمايل برايش گواهي مي‌كنيم كه اين فرد مراجعه‌كننده چه خدماتي را از مراکز مشاوره زنان آسيب‌پذير دريافت كرده است.

رييس اداره ايدز وزارت بهداشت راه اندازي مراكز مشاوره زنان آسيب‌پذير را از جمله اقدامات در دستور کار وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: در حال حاضر 2 مركز مشاوره زنان آسيب‌پذير در پايتخت فعال شده و يك مركز ديگر هم تا آخر سال فعال مي‌شود، اما تعداد اين مراكز در كل كشور تا پايان سال به 15 مركز افزايش مي‌يابد. در همين ارتباط بخوانيد:

دادن كارت سلامت به زنان خياباني مطرح نبوده،اما خدمات مشاوره ارايه مي‌شود

درباره ارايه كارت سلامت به زنان در معرض خطر هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم  

نظر شما