جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲
رييس سازمان ورزش شهرداري تهران بر ساماندهي حلقه‌هاي مفقوده ورزش همگاني و تعامل با همه بخش‌هاي ورزشي و استفاده از ظرفيت‌هاي اجتماعي براي پيشبرد اهداف ورزش همگاني تأكيد كرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان ورزش شهرداري تهران، همايش تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي اجرايي ورزش همگاني در سال 90 با حضور اساتيد، مديران و مسئولان ورزش شهرداري مناطق 22گانه پايتخت برگزار شد.


در ابتداي اين همايش حجت‌الاسلام امرودي از ضرورت احياي هويت صنفي ورزشكاري در پايتخت سخن گفت. دبير شوراي عالي فرهنگي و اجتماعي نقش مسئولان ورزش همگاني پايتخت در هدايت و اصلاح فرهنگ جامعه و كنترل و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را غيرقابل انكار خواند و افزود: "ورزش يكي از كارآمدترين ابزارها در حوزه‌هاي ديني و ارزشي است و مي‌تواند در كنترل بسياري از بحران‌ها و پيشگيري از ناهنجاريهاي اجتماعي مؤثر بوده و پويايي، سلامت و كارآمدي جامعه را تضمين كند."


مشاور فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران به برگزاري همايش و جشنواره تفريحات ورزشي در پارك رازي اشاره كرد و آن را تجربه‌اي موفق در عرصه جلب مشاركت مردم براي حضور در حيطه ورزش همگاني برشمرد.


حجت‌الاسلام امرودي از اقدام سازمان ورزش شهرداري تهران در خصوص نصب ست‌هاي ورزشي در مدارس دخترانه تقدير كرد و افزود: "اگر طالب حضور مردم در عرصه‌ ورزش همگاني هستيم بايد ضرورت آن را براي مردم به نحوي تبيين كنيم كه اين احساس نياز به شكلي واقعي در آنها شكل گيرد. ايجاد علاقه و انگيزه از يك سو و فراهم آوردن امكانات به نحوي كه تمامي مردم موفق به حضور در عرصه‌هاي ورزش همگاني شوند، از سوي ديگر مي‌تواند به اهداف عالي شهرداري تهران در راستاي نهادينه كردن ورزش همگاني بيانجامد."


دبير شوراي عالي فرهنگي پيشنهاد داد تا با آسيب‌شناسي و آمايش منطقه‌اي نسبت به ايجاد و گسترش ورزش هاي خاص هر منطقه اقدام شود.


همايش فوق با اظهارات سردار آقامير رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران پيگيري شد.


آقامير در ابتدا ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام محرم و عاشوراي حسيني حضور مديران ورزشي مناطق و نيز اماكن تحت پوشش شهرداري را فرصتي مغتنم براي تبيين سياست‌هاي سازمان ورزش در سال آتي خواند.


وي در ابتدا با نگاهي به عملكرد اين سازمان در سال 89 از برون‌سپاري و ايجاد تفريحات ورزشي به عنوان دو مأموريت اصلي سازمان ورزش شهرداري تهران ياد كرد و افزود: «در سال جاري منويات مقام معظم رهبري و راهبرد اساسي ايشان در باب توسعه ورزش همگاني منجر به افزايش 500درصدي برنامه‌هاي ورزشي شهرداري تهران شد. اين كار ارزشمند با همت، تلاش و پيگيري همه مديران ورزشي مناطق 22گانه صورت پذيرفت."


رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران سپس از لزوم وحدت رويه و همسان‌سازي براي پيشبرد اهداف ورزش همگاني سخن گفت و افزود: "طبق آخرين مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران تمامي مجموعه‌هاي ورزشي تحت پوشش شهرداري كه در اختيار مناطق يا سازمان‌هايي همچون آتش‌نشاني، اتوبوسراني يا فرهنگي هنري بود تحت سياست‌هاي واحد سازمان ورزش به ارائه خدمات به شهروندان تهراني مي‌پردازند. ما قصد آن داريم تا با فعال كردن مديريت بخش خصوصي در توسعه ورزش همگاني گام‌هاي جدي و اساسي برداريم و نيز با اعمال سياست‌هاي واحد همه بخش ها را همسو و هم جهت براي تحقق اهداف عالي ورزش همگاني و شهروندي به كار گيريم."


وي سپس به تبيين سياست هاي اين سازمان در سال آتي پرداخت و آن را در چند بخش خلاصه كرد.


آقامير اظهار داشت: "ارتقاي سطح كيفي و اثربخشي فعاليت‌هاي ورزشي با نگرش افزايش 500 درصدي برنامه‌ها، شناسنامه‌دار شدن فعاليت‌ها، احياي حلقه‌هاي مفقوده ورزش همگاني و فعال كردن آنها از جمله بسيج، شوراياريها، مساجد و مدارس در مناطقي كه نسبت به اين حوزه‌ها غفلت شده است از جمله سياست‌هاي ما در سال 90 خواهد بود."


رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران به استعداديابي از طريق استفاده از تكنولوژي و فناوري اطلاعات را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان خواند و افزود: "ما براي هر شهروند يك كد ورزشي تعريف خواهيم كرد تا بدين ترتيب ضمن ايجاد سهولت در نظارت از موازي‌كاريها و يا دوباره‌كاريها جلوگيري شود و همچنين شهروندان براي شناخت استعدادهاي خود جهت حضور در محافل ورزشي مشكلي نداشته باشند و با مراجعه به دفاتر مشاوره‌اي در مناطق 22گانه اين امر ساماندهي گردد."


توسعه فضاهاي ورزشي با مشاركت شهروندان، ارتقاي مهارتهاي ورزشي، توجه خاص و ويژه به ورزشهاي انفرادي، توسعه تفريحات ورزشي، ارتقاي سطح علمي مربيان، بررسي راهكارهاي توسعه ورزش شهروندي در مركز آموزش، توجه به ورزش كاركنان و نيز ايجاد تعامل با فدراسيون‌هاي ورزشي جهت اتصال ورزش همگاني به قهرماني و معرفي پديده‌ها و نخبه‌هاي ورزش محلات براي حضور در ميادين بين‌المللي و نيز استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي اجتماعي و نهادهاي تأثيرگذار در ورزش همگاني از ديگر مواردي بود كه سردار حاج آقامير در تدوين و تبيين سياست‌هاي سازمان ورزش در سال 90 بدان اشاره كرد.


اين همايش با اظهارات دهقان معاونت برنامه‌ريزي و توسعه سازمان، آذرنوش معاونت تفريحات سالم و كريمي معاونت ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداري تهران پيگيري شد.


گفتني است همايش مذكور يكشنبه 21 آذرماه جاري در محل سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران برگزار شد. شايان ذكر است سازمان ورزش شهرداري تهران براي توجيه سياست‌هاي ابلاغي فوق نسبت به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي مديران مناطق 22گانه در همين روز اقدام كرد.

نظر شما