جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
پس از هفته‌ها گرما و عدم بارندگي در کشورهاي غربي خاورميانه، از روز گذشته موج سرماي بي‌سابقه و بارندگي‌هاي شديد برف و باران ترکيه، لبنان، مصر، سوريه و اراضي اشغالي فلسطين را فراگرفته‌است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، بارندگي و سرماي بي‌سابقه در مصر باعث کشته‌شدن چندين نفر شده‌است. گزارش‌ها حاکي از بسته شدن 10بندر مهم مديترانه از جمله بندر اسکندريه بزرگترين بندر مصر به علت طوفان و موجهايي تا ارتفاع 4 متر است.

در آنکارا پايتخت ترکيه نيز دماي هوا به سرعت به زير صفر رسيده‌است و بارش سنگين برف در اين کشور آغاز شده‌است.

بارندگي‌ها باعث فروريختن يک ساختمان در اسکندريه شده‌استکه باعث مرگ 7 نفر و زخمي شدن 10 نفر ديگر شد.

تصادفات رانندگي و ريزش ساختمان‌ها در مصر و لبنان باعث مرگ تعداد بيشتري از افراد شده‌است. تا کنون مجموعا کشته‌شدن 19 نفر بر اثر اين موج سرما و بارندگي در کشورهاي غرب خاورميانه گزارش شده‌است.

طوفان شن در قاهره باعث غبارآلودگي شديد هواي اين شهر براي دومين روز متوالي شده‌است. دمشق در سوريه با اولين برف امسال  سفيدپوش شده‌است. در اردن باد با سرعت بيش از 75کيلومتر در ساعت باعث برپا شدن طوفان شن در شهر باستاني پترا شده‌است.

در بيروت بارندگي شديد باعث آب گرفتگي خيابان‌ها و بسته شدن معابر شده‌است و ترافيک سنگين بر اثر بارندگي‌ها رخ داده‌است. در طرابلس شمال لبنان، يک راننده‌ي اتومبيل بر اثر افتادن درخت بر روي اتومبيل کشته‌شد.

به نظر مي‌رسد موج بارندگي و سرما در روزهاي آينده نيز در منطقه ادامه داشته‌باشد.

نظر شما