جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
جاعلان گواهي اشتغال به کار همراه با کسر از حقوق يکي از سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران جهت ارائه به بانک براي دريافت وام، با هوشياري حراست کل شهرداري تهران و هماهنگي با مراجع قضايي و انتظامي دستگير شدند.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت اداري مالي شهرداري تهران، سيد حميد تنها رئيس حراست کل شهرداري تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اين افراد پس از دريافت وام از پرداخت اقساط خود قصور نموده و بانک نيز به سازمان متبوعه اعلام مي نمايد که مبلغ اقساط را از حقوق ضامنين کسر نمايد.

تنها خاطرنشان ساخت: پس از وصول گزارش مجعول بودن گواهي اين موضوع با قيد فوريت در دستور کار حراست کل شهرداري تهران قرار گرفت و تحقيقات مقدماتي و استعلامات صورت پذيرفت.

وي تصريح کرد: پس از احراز جعليت و تکميل پرونده و با همکاري دادسراي عمومي و انقلاب دو نفر به نام هاي (ا- ح) و (س- ر) متهمين اصلي پرونده شناخته شده و به اتهام جعل سند و استفاده از سند مجعول به تحمل 12 ماه حبس از سوي دادگاه محکوم شدند.

رئيس حراست کل شهرداري تهران گفت: با توجه به اين که بانک ها جهت پرداخت وام به شهروندان گواهي اشتغال به کار همراه با کسر از حقوق نياز دارند، جاعلين و کلاهبرداران از اين موقعيت استفاده کرده و با اخذ مبالغي از شهروندان اين گواهي مجعول را براي آنان صادر مي کنند.

تنها تأکيد نمود: در صورتي که وام گيرنده هيچ گونه وابستگي به شهرداري تهران را ندارد و افراد کلاهبردار با چرب زباني براي آنان گواهي کسر از حقوق يا گواهي اشتغال به کار را تهيه مي نمايند و مبالغي بابت تهيه اوراق مجعول اخذ مي نمايند، قبل از ارائه سند مجعول به ادارات به دفاتر حراست شهرداري تهران مستقر در مناطق، سازمان و شرکت هاي تابعه مراجعه تا اصالت گواهي هاي صادره مشخص و در دام جاعلين گرفتار نشوند.

نظر شما