دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۸۷۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران:
معاون امور اجتماعي، فرهنگي شهرداري تهران گفت: احداث پروژه باغ کتاب 60 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا نيمه اول سال آينده به بهره برداري کامل مي رسد و در آن نمايشگاه دائمي کتاب نيز داير مي‌شود که در طول سال در حوزه‌هاي متعدد تخصصي، کتاب‌ هاي مختلف ايراني و خارجي را عرضه مي‌کند.

به‌گزارش خبرنگار «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي با اعلام اينکه اوايل سال آينده باغ کتاب تهران به طور کامل به بهره برداري مي رسد، اظهار کرد: احداث باغ موزه کتاب تهران در زيربنايي با وسعت 40 هزار متر پيش بيني شده، ضمن اين که براي اين مجموعه هم فضاي بسته نمايشگاهي و هم فضاي باز در نظر گرفته شده است.


وي ادامه داد: کار احداث باغ موزه کتاب در زمين‌هاي عباس آباد با سرعت در حال انجام است و از پيشرفت فيزيکي قابل توجهي برخوردار است که در اين راستا اميدواريم با توجه به تمهيداتي که پيش‌بيني شده، اوايل سال آينده شاهد اتمام وبهره برداري از اين پروژه باشيم.

باغ كتاب سبز است

معاون امور اجتماعي، فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اينکه در طول سال همواره نمايشگاه‌هاي مختلف کتاب در تهران برگزار مي‌شود، عنوان کرد: نمايشگاه‌هاي کتاب در باغ موزه کتاب به اين معنا طراحي شده‌اند که هر کدام مربوط به موضوعات مختلف از قبيل تاريخ، کتاب‌هاي علوم پايه، علوم پزشکي هستند و به طور جداگانه نيز در هر دوره برگزار خواهند شد.


وي گفت: در باغ موزه کتاب تهران، تالارهاي متعدد و مخازن کتاب نيز ايجاد مي‌شود که از تالارها مي‌توانيم براي برگزاري نمايشگاه‌هاي متفاوت استفاده کنيم.


ايازي ادامه داد: باغ موزه کتاب به نحوي طراحي شده تا به فضاي سبز آن محوطه آسيبي وارد نشود و روي اين مجموعه نيز مجددا به فضاي سبز تبديل خواهد شد تا شهروندان تهراني بتوانند از فضاي سبز محل استفاده کنند.


وي با بيان اين مطلب که براي احداث باغ موزه کتاب تامين اعتبارهاي لازم در سال جاري صورت گرفته و اعتبار آن در اعتبارات مصوب شوراي اسلامي شهر تهران نيز قرار دارد، خاطر نشان کرد: اميدواريم با توجه به تامين اعتبارات، بتوانيم احداث اين مجموعه بزرگ فرهنگي را به زودي به اتمام رسانيم.

برپايي نمايشگاه دائمي كتاب در حوزه‌هاي تخصصي
به گفته معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در باغ كتاب، نمايشگاه دائمي کتاب نيز داير مي‌شود که در طول سال در حوزه‌هاي متعدد تخصصي ، کتاب‌ هاي مختلف ايراني و خارجي را عرضه مي‌کند.


وي با بيان اينکه مردم همواره در طول برگزاري نمايشگاه کتاب براي خريد اشتياق دارند، افزود: برپايي اين نمايشگاه با توجه به اينکه در طول سال انجام مي‌شود آن فشار مربوط به نمايشگاه‌هاي کتاب را ندارد و شهروندان به راحتي مي‌توانند از اين نمايشگاه‌ها ديدن کنند، و با بهره برداري از اين مجموعه فرصت حضور حوزه‌هاي تخصصي مختلف در اين نمايشگاه‌ها فراهم مي‌شود.


ايازي با اشاره به مجاورت باغ کتاب با کتابخانه ملي و مجموعه فرهنگستان‌ها، گفت: وجود اين مراکز در نزديکي باغ کتاب اين شرايط را فراهم مي‌کند تا يک کار ويژه مشترک با اين مراکز انجام دهيم و همچنين از توان اين مجموعه‌ها نيز بهره‌مند شويم.


نظر شما